• Anonym (Objektet)

Hur se sexig ut på foton/filmer?

Jag och min pojkvän gillar att ta sexiga/porriga bilder och även göra amatörsexfilmer bara för oss.

Problemet är bara att jag (som jag anser är ganska snygg i vanliga fall) mest ser ut som en strandad säl :S

Har något några tips för hur man ska se vackrare/sexigare ut på foton och film?
    Ex smickrande hållning/poser, någon speciell sminkning, kameravinkel etc.

(Det värsta är att jag tydligen är en strandad säl med dubbelhaka och hängmage så tips för att försköna just det tas extra tacksamt emot.)

• Svar på tråden Hur se sexig ut på foton/filmer?
  • eirasky

Jag anser att sexig är ett state of mind. Det finns inga poser i världen som får en kvinna eller man att se sexig ut om man inte tror på det själv =)

• NadiaMi

Har ni digitalkamera så lek loss.
    Posera på alla möjliga vis och kolla sedan igenom bilderna, plocka ut dem som är bäst och studera dem för att hitta de vinklar eller poser som funkar bäst.

Det varierar mycket beroende på hur kroppen är byggd - och förståss hur bekväm personen känner sig i sin kropp framför kameran. En typisk pose som funkar för andra kan vara helt fel för dig, och vice versa.

Bara själva lekandet framför kameran kan vara en positiv sak. Gör det till en kul grej och var inte rädda för att göra det lite överdrivet.

• Anonym (Objektet)
    NadiaMi skrev 2013-06-03 12:15:04 följande:
    Har ni digitalkamera så lek loss.
    Posera på alla möjliga vis och kolla sedan igenom bilderna, plocka ut dem som är bäst och studera dem för att hitta de vinklar eller poser som funkar bäst.

Det varierar mycket beroende på hur kroppen är byggd - och förståss hur bekväm personen känner sig i sin kropp framför kameran. En typisk pose som funkar för andra kan vara helt fel för dig, och vice versa.

Bara själva lekandet framför kameran kan vara en positiv sak. Gör det till en kul grej och var inte rädda för att göra det lite överdrivet.
    Jag är 1,60, BMI på 20-21 men väldigt otränad. Korta ben.
  • Trialanderror

Som fotograf som fotar pinup och naket så är mitt första tips... Försök inte se sexig ut, det blir krystat.
    Jag brukar ständigt säga till mina modeller att istället slappna av i ansiktet.

• Anonym (Objektet)
    Trialanderror skrev 2013-06-03 15:22:41 följande:
    Som fotograf som fotar pinup och naket så är mitt första tips... Försök inte se sexig ut, det blir krystat.
    Jag brukar ständigt säga till mina modeller att istället slappna av i ansiktet.
    Tack för tipset men jag testade lite och om jag slappnade av i ansiktet blev enda resultatet att jag ser ut som en trött strandad säl :S
  • Anonym (tjej)

Vänd ansiktet lite nedåt och sedan lyfter du blicken så att du ändå ser in i kameran = ingen dubbelhaka. Att höja hakan kan också fungera men alla ser inte bra ut på det sättet. Har du korta ben så kan du tex sitta med benen under dig (=spelar ingen roll hur de ser ut), lite lätt särade ben och svanka. Gärna från sidan också.

• Anonym (Objektet)
    Anonym (tjej) skrev 2013-06-03 16:11:33 följande:
    Vänd ansiktet lite nedåt och sedan lyfter du blicken så att du ändå ser in i kameran = ingen dubbelhaka. Att höja hakan kan också fungera men alla ser inte bra ut på det sättet. Har du korta ben så kan du tex sitta med benen under dig (=spelar ingen roll hur de ser ut), lite lätt särade ben och svanka. Gärna från sidan också.
    Tack för tipsen!
Svar på tråden Hur se sexig ut på foton/filmer?