Inlägg från: Emma82Johansson |Visa alla inlägg
  • Emma82Johansson

Att kyssa en tjej

Jag fick min första riktiga tjej kyss, när jag var nykter alltså har ju kysst tjejer tidigare i mitt liv på fyllan, för drygt ett år sedan. Jag kan nog påstå att jag är i den andras situation, det var en tjej som var kär i mig från början. Vi umgicks väldigt mycket efter en klubbfest. Fiskade, såg på film hemma hos varandra och umgicks allt mer och mer. Jag trodde först det berodde på att vi båda var svenskar, bor i Oslo, så att vi drog till varandra på grund av det. Men så en dag blev jag inbjuden av henne att vara på plats och se henne och hennes lag spela match. Jag fick plast vid de andras spelare pojk-flickvänner mitt emot avbytarbänken. Hennes lag vann och efter matchen kommer de alltid upp till de närmaste anhöriga på läktaren och hon gick direkt fram till mig. Jag kramade om hennes och sa grattis, då hon hade gjort mål och helt plötsligt var hennes läppar tryckta på mina. Jag har aldrig blivit så förvånad, men efteråt insåg jag att det var inte bara för att vi var svenskar som vi drogs till varandra, utan för att vi gillade varandra mer än bara kompis. Idag, ett halvår senare, sitter jag här nu förlovade med henne, torp i hembygden, stundade bröllop i december och planerade inseminering i september. :)

Lesbisk och framgångsrik.
  • Emma82Johansson
    mice skrev 2013-07-30 13:40:39 följande:
    Åh, pirr i magen!! Så himla fint. Grattis! 

Tack! Är dock så jäkla nervös inför både bröllop och inciminering! Jag klarar inte planera något inför bröllopet. Det fixar sambon. Jag klarar boka lokal, transport, bröllopsnatt och präst, det andra blir jag så nervös utav. :P Är också orolig inför förhoppningsvis förlossning, kommer svimma! :P
  • Emma82Johansson
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-31 12:42:22 följande:
    Hur kände du när hon kysste dig? Blev det obekvämt på något sätt? Visste du då att du gillade henne på det sättet eller kom de känslorna senare? Och grattis förresten, låter som att du har en härlig tid framför dig :) 

När hon kysste mig blev jag först väldigt väldigt väldigt förvånad och i efterhand borde jag ha uppfattat de signaler hon gav mig. När vi spelade golf ihop i början ville hon alltid att jag skulle visa henne hur man slog, när vi fiskade vill hon alltid att jag skulle visa henne hur man kastade ut draget och gjorde vi något ihop med hennes vänner så var det alltid mig hon skulle sitta bredvid eller vara i samma lag som (om vi tex spelade sällskapsspel). Jag blev lite obekväm med henne de första timmarna, då jag själv inte såg mig som homo då jag bara månader innan gjort slut med min ex pojkvän, men sen insåg jag att jag gillade henne också mer än som bara en vän. Jag hade ju bara inte märkt det själv. Jag läste att tjejen du är kär i ville presentera dig för hennes mamma, det tycker jag är ett steg från hennes sida. Min tjej presenterad mig för sin mamma och sin bror innan kyssen, och nu senare har jag fått höra utav hennes bror att hon hade berättat för dem att hon var kär i mig och hade varit det från första gången hon såg mig. Tack! :D vem vet, det kanske är du och tjejen du är kär i som sitter i samma sits som mig om ett år. :)
  • Emma82Johansson
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-07 12:26:31 följande:
    Många bra råd! Tack, jag är på allvar väldigt glad att jag har den här tråden så att jag får skriva av mig lite, och era inputs är guld värda! Att prata med henne låter bra, men känns extremt skrämmande. Det blir så tydligt på något sätt. Jag är nog mer bekväm med små pyttesteg där jag fysiskt visar vad jag känner tror jag. Vad tror ni andra? Är det bättre att prata med henne och tala om vad jag känner eller är det bättre att fortsätta med mitt mission att kyssa henne? OM hon är säker på vad hon känner för mig spelar det ju ingen roll. Om hon däremot är förvirrad, nyfiken men osäker, eller om hon gillar mig men inte riktigt vågar erkänna det för sig själv, då tänker jag att skillnaden kan bli viktig. Vad tror ni? Jag är så osäker och förvirrad just nu! 

Hej! Min flickvän Emma rådde mig att skriva i denna tråd. Jag har suttit i exakt samma sits som dig. Jag träffade Emma på en klubbfest för lite mer än ett år sedan. Jag blev kär i Emma från första blick hon gav mig. Hon fick mig att sväva på moln och jag föll direkt för det lite amerikanska sättet, framåt och öppen, hon visade. Vi hade hamnat bredvid varandra vid middagen dessutom och jag fick chansen att lära känna henne bättre direkt. Vi umgicks hela kvällen och när jag skulle ta tricken själv hem så följde Emma mig hela vägen till min lägenhet. Jag insåg då att henne vill jag ha, henne vill jag bli ihop med. Vi började umgås allt mer. Emma tog med mig ut och fiska, spela golf och jag ville inget hellre ön att vara nära henne. Jag försökte spela nybörjare och Emma fick visa mig gång på gång hur man slog ett utslag eller kastade ut draget. Jag försökte gör som dig, vara mer intim genom lång kramar, mysa under filt medan man såg på film och klia varandra på rygg och armar. Jag var också rädd för att Emma inte skulle ha samma känslor för mig som jag hade för henne, men jag hoppades på att om ändå Emma inte hade det så skulle vi kunna fortsätta vara vänner. Men så insåg jag att jag fick ju heller aldrig reda på vilka känslor hon hade för mig om jag inte tog initiativet till en kyss. Så jag bjöd in henne till att kolla när jag spelade match och jag såg till att hon hamnade med mina medspelares respektive. När jag efter matchen gick upp till läktaren där hon satt kramade hon om mig och då tog jag chansen, jag kysste henne. Emma blev så förvånad att hon gjorde varken motstånd eller kysste tillbaka. Nu, ett år senare, sitter vi här, förlovade, bröllop inplanterat i december och en planerad inciminering i september! Lycka till! // Linnéa.
  • Emma82Johansson
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-07 22:29:39 följande:
    Åh, vilken fin historia! Jag är så himla glad för all pepp och alla råd jag får här, jag ska absolut försöka våga lite mer nästa gång vi ses (det vill säga i morgon...)  Jag har också varit riktigt gosig med tjejkompisar när jag var yngre men det här känns verkligen helt annorlunda. Har aldrig förr känt så här för en annan tjej... 

Hej igen! Det är Linnéa igen. Jag vill bara ge dig ett sista tips, om nu kyssen skulle besvaras och hon har samma känslor för dig om du har för henne så hoppas jag du har vettiga människor i din omgivning. Jag fick massa skit i början för att jag och Emma var ett par. Jag fick mer skit än vad Emma fick, de vågade nog inte säga det rakt till Emma för hon har sprängts i småbitar utav ilska, och jag fick höra hur äckligt det var och hur onormalt det var. Men det var/är bara trångsynta och dumma personer som säger och tycker så. Jag fick också höra att jag var ihop med Emma bara på grund av hennes lön, att det bara var pengarna jag var ute efter. Men jag kan säga så här, jag visste inte ens vad Emma jobbade med förarens efter kyssen, och det dröjde några ytligare månader innan hon kläckte ur sig vad hon tjänade varje månad. Jag föll för Emmas sätt, det amerikanska, hennes svenska med bred amerikansk brytning, hennes omtanke. Sedan att hon råkade vara snygg, lång och muskulös (Emma är lite mer grabbig) och tjäna bra har inget med den Emma jag blev kär i. Kom ihåg det TS och uteslut alla dumma kommentarer om ert förhållande, om det blir så. Men jag har alltid tänkt så, om jag inte hade kysst Emma. Hade jag suttit här idag med allt? Jag frågade Emma och hon trodde inte att hon hade kysst mig på sitt inisativ. Om du inte kysser henne, kanske du går misstom din framtida flickvän! Så kyss henne! Lycka till! //Linnéa
Svar på tråden Att kyssa en tjej