• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Göteborgskillen2101

Jag hoppas att den här tråden kan avslutas med en bild där ni kysser varandra ! :D när du har fått henne, för det är ingen fråga om OM utan NÄR

• Anonym (villmenvågarinte)

Haha givetvis har vi sms:at och pratat i telefon :) Tror nog att vi har haft kontakt varje dag faktiskt. Jag skrev att jag saknade henne, typ "Kom hem nu, saknar ju dig :)" och hon svarade "haha, saknar dig med <3". Hon kom hem väldigt sent igårkväll så då träffades vi inte, däremot ska vi ses idag! 
    Håll tummarna! 

• Anonym (br)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-30 12:52:31 följande:
    Haha givetvis har vi sms:at och pratat i telefon :) Tror nog att vi har haft kontakt varje dag faktiskt. Jag skrev att jag saknade henne, typ "Kom hem nu, saknar ju dig :)" och hon svarade "haha, saknar dig med <3". Hon kom hem väldigt sent igårkväll så då träffades vi inte, däremot ska vi ses idag! 
    Håll tummarna! 
    Haha, låter ju som om både du och hon följer våra råd, vare sig ni läst dem eller ej! Går ju som på räls det här. Nu brer du väl på idag när ni ses....? Lycka till, håller självklart tummarna!!
  • Thespanker
    Anonym (br) skrev 2013-07-30 13:14:31 följande:
    Haha, låter ju som om både du och hon följer våra råd, vare sig ni läst dem eller ej! Går ju som på räls det här. Nu brer du väl på idag när ni ses....? Lycka till, håller självklart tummarna!!

Precis, börja med en håååård lång kram. så viskar du....gud vad jag saknat dig...ge henne en puss på kinden.
  • Emma82Johansson

Jag fick min första riktiga tjej kyss, när jag var nykter alltså har ju kysst tjejer tidigare i mitt liv på fyllan, för drygt ett år sedan. Jag kan nog påstå att jag är i den andras situation, det var en tjej som var kär i mig från början. Vi umgicks väldigt mycket efter en klubbfest. Fiskade, såg på film hemma hos varandra och umgicks allt mer och mer. Jag trodde först det berodde på att vi båda var svenskar, bor i Oslo, så att vi drog till varandra på grund av det. Men så en dag blev jag inbjuden av henne att vara på plats och se henne och hennes lag spela match. Jag fick plast vid de andras spelare pojk-flickvänner mitt emot avbytarbänken. Hennes lag vann och efter matchen kommer de alltid upp till de närmaste anhöriga på läktaren och hon gick direkt fram till mig. Jag kramade om hennes och sa grattis, då hon hade gjort mål och helt plötsligt var hennes läppar tryckta på mina. Jag har aldrig blivit så förvånad, men efteråt insåg jag att det var inte bara för att vi var svenskar som vi drogs till varandra, utan för att vi gillade varandra mer än bara kompis. Idag, ett halvår senare, sitter jag här nu förlovade med henne, torp i hembygden, stundade bröllop i december och planerade inseminering i september. :)

Lesbisk och framgångsrik.
  • mice
    Emma82Johansson skrev 2013-07-30 13:35:42 följande:
    Jag fick min första riktiga tjej kyss, när jag var nykter alltså har ju kysst tjejer tidigare i mitt liv på fyllan, för drygt ett år sedan. Jag kan nog påstå att jag är i den andras situation, det var en tjej som var kär i mig från början. Vi umgicks väldigt mycket efter en klubbfest. Fiskade, såg på film hemma hos varandra och umgicks allt mer och mer. Jag trodde först det berodde på att vi båda var svenskar, bor i Oslo, så att vi drog till varandra på grund av det. Men så en dag blev jag inbjuden av henne att vara på plats och se henne och hennes lag spela match. Jag fick plast vid de andras spelare pojk-flickvänner mitt emot avbytarbänken. Hennes lag vann och efter matchen kommer de alltid upp till de närmaste anhöriga på läktaren och hon gick direkt fram till mig. Jag kramade om hennes och sa grattis, då hon hade gjort mål och helt plötsligt var hennes läppar tryckta på mina. Jag har aldrig blivit så förvånad, men efteråt insåg jag att det var inte bara för att vi var svenskar som vi drogs till varandra, utan för att vi gillade varandra mer än bara kompis. Idag, ett halvår senare, sitter jag här nu förlovade med henne, torp i hembygden, stundade bröllop i december och planerade inseminering i september. :)
    Åh, pirr i magen!! Så himla fint. Grattis! Hjärta
Svar på tråden Att kyssa en tjej