Anonym (Desperado) skrev 2013-06-03 22:39:36 följande:
Tack snälla för svar. Känns inte så lockande hursom :-S Tänkte också på infektionsrisken men kände att de skrivit motsatt på informationslappen. Ja nu får vi hoppas på ET. Hoppas något ägg blir befruktat och livsdugligt! Känns sååå pirrigt! Om det inte tar sig kommer jag säkert gräma mig över de ev guldägg vi ej fick ut, men jag får väl tänka att det bara vara tomma blåsor som sagt!
Hur gick det TS?
Min erfarenhet är att när de ska ta blåsor som är svåra att nå, så gör det fruktansvärt ont! Så att de lämnade några måste ju betyda att de fick tillräckligt många att jobba med, eller?
Om du har egen ÄL och ni har försökt länge så är det ju väldigt liten chans att lyckas genom att ha sex vid ÄL, oavsett om man har en eller flera blåsor. Detta är min erfarenhet (har kört med Pergotime i ett halvår och är säker på att jag hade mer än en blåsa då, har även gjort AIH, makesinsemination, med tre framodlade blåsor i olika storlek). Inget av detta hjälpte, däremot tog det sig direkt med IVF när vi väl fick sätta tillbaka ett befruktat ägg (fick inte sätta tillbaka på första men nu på andra). Så om du är i min sits (egen ÄL) så finns det absolut inget att gräma sig över!
Har man inte egen ÄL och plötsligt har flera blåsor så är det ju farligt att ha sex, risken för flerbörd är inget man ska ta lätt på (tänk gulliga tvillingar) utan det är allvar att man riskerar att förlora barnen om det t.ex. blir tre st.
Lycka till TS, hoppas du fick tillbaka ägg och har en lyckad ruvning!