Inlägg från: jennywe |Visa alla inlägg
  • jennywe

Dottern vill ha 1000:- ?!

Hej! Min 14åriga dotter (ja hon konfirmerar sig ett år tidigt) ska på orienterings- konfirmationsläger på måndag och såklart ska hon få lite pengar med sig. I lägret ingår det frukost, lunch och middag. Dom ska allså stå för mellis/återhämtningsfika och kvällsfika och annat gott. Hon ska också stå för "röda veckan sakerna" + att det säkert kommer tillkomma saker som badhus osv.
    Så nu till frågan, hur mycket tycker ni jag ska ge henne som fickpengar? Hon är rätt så bortskämt (något jag jobbar på) det är nog så eftersom hon inte har någon mamma och jag förstå hur jobbigt det måste va..
    Hon bråkar rätt så mycket så hon lär ju vilja ha en ORDENTLIG förklaring varför jag inte ger henne 1000 spänn..

/ fundersam pappa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 17:51
    Det är ca 3 veckor!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-04 15:14
    Pratade med henne igår och vi skulle köpa mensgrejerna innan.
  • Svar på tråden Dottern vill ha 1000:- ?!
  • jennywe

BängtRagnhild: Det är 3 veckor! :)

• jennywe

Syltan: Jo men grejen är jag aldrig brukar prata med sådana saker med henne så jag ANTAR ;)

BängtRagnhild: Okej! Jag tyckte det lät mycket men det kanske inte är det då.. 

• jennywe

Okej.. Då kanske det bara var jag som hade dålig koll haha! Tack för tipsen :)

• jennywe
    Åh det är ju så himla svårt.. Jag tror jag ska göra en deal - 1500kr - och det som blir över får hon ge tillbaka

Vad tycker ni om det? 
  • jennywe
    Eller är jag för snäll nu? ååh detta är ju så svårt.. hon ska dessutom till sälen och vi bor i Stockholm så jag kan ju inte köra dit med pengar heller.. ush..
  • jennywe

Ja pengarna har jag absolut råd att ge henne. 
    Känner ingen av föräldrarna. Det är hon som har en massa kompisar som ska på lägret. 

• jennywe

okej, tror jag kör på 1000kr, men argument IFALL det tar slut, så var det hon som ville ha den summan pengar.

• jennywe

Pratade med henne igår, hon skulle ta med sig mensgrejerna innan, men hon ville inte ha mindre pengar för det. .

Svar på tråden Dottern vill ha 1000:- ?!