Flisan1301 skrev 2013-06-17 06:40:44 följande:
Hej! Är i lite samma läge. Dock har jag ingen kort cykel. Hade testad igår, men tog testet idag. STORT minus!:( Ingen tendens till mens, 33 dagar jag hade den sist! Brukar normalt ligga på 29 dagar. Har i samband med detta ivf försök tagit Lutinus, progynon och trombyl. Så jag gissar att det är
dom som fördröjer mensen! Hur fick du reda på dina sköldkörtel problem? Frustrationen börjar ta överhand här, så jag känner att jag skulle vilja gå till botten med så mycket som möjligt. Vi är oförklarligt barnlösa och får hela tiden toppen resultat under ivf. Men ingen verkar trivas när de kommer tillbaka till mig! :(
Usch, jag vet hur det känns när man kämpar och kämpar men aldrig kommer helt fram. Jag fick överproduktion i sköldkörteln redan flera år innan jag försökte bli gravid. Åt medicin i 2,5 år och har sedan dess bara haft ett återfall mitt i mitt första ivf försök. Fick avryta det och vänta tills mina värden var inom ramarna.
Fast min sköldkörtel har värden som är inom ramarna så har jag antikroppar i blodet. Jag blir så frustrerad över min läkare som inte tar dessa på allvar. Jag har diskuterat med henne och berättat vad jag har läst om dessa och vilka mediciner som läkare använder för att hålla dem i schack. Men hon säger att det är svårare än så att dosera och att jag har goda chanser att bli gravid utan medicinering.
Jag har två embryon kvar i frysen. Hon sa att jag skulle få sätta in två nästa gång om det inte tog sig denna gång. Men sist så klarade sig inte det första de tinade upp så tänk om det händer igen... jag vill inte göra om sprayen och sprutorna igen för jag blev så avskräckt för äggplockningen för det var så jätte hemskt att jag vägrar göra det igen.
Jag svarade också jätte bra på ivf men har precis som dig svårt att få något att trivas i mig.
Jag har svårt att ge goda råd för jag har själv svårt att få min läkare att förstå att de behöver ta mina antikroppar på allvar. Fast dem vill en väl så känns det som om de inte årkar ta itu med problemet utan fortsätter att göra det på det enklaste sättet och fungerar inte det så rycker de på axlarna och säger du har goda chanseratt bli gravid så ge inte upp...SUCK!!
Jag hoppas vi "träffas" igen vid tråden Äntligen gravid :) Lycka till