Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Äter ni Stevia?

Nej, men sukrin.. Mycket godare med samma "hälsofördelar" i förhållande till andra sötningsmedel och socker.

• Sweet life
    Wittra skrev 2013-06-03 20:57:14 följande:
    Jag undrade mest för att det verkar ha blivit "trendigt" att plötsligt använda denna Stevia i precis allting. 

Det jag tycker låter väldigt konstigt är när folk påstår att vi inte behöver socker men ändå vill äta Stevia? som är svinsött, alltså ett slags sötningsmedel.  
    Men det beror ju på att stevia inte innehåller några kolydrater och inte påverkar blodsockret och insulinkänsligheten..
  • Sweet life
    Wittra skrev 2013-06-03 21:11:05 följande:
    Nej, jag vet att det är kolhydratfritt men samtidigt känns stevian bara som något slags substitut till vanligt socker. 

Vilket det är...
  • Sweet life
    Tygtiiger skrev 2013-06-03 21:45:57 följande:
    Nej, jag gillar att jag får det jag "betalar" för. Om det smakar sött i munnen vill jag ha kalorierna för det också. Totalt osunt att lura kroppen - redan när jag smakar något sött sätter bukspottskörteln igång att producera insulin, så om kalorierna uteblir faller blodsockret och jag äter ännu mer. 

Jag gillar socker. Så jag äter socker. Med måtta. Det jag behöver ändra i min tillvaro är inte kosten, utan bristen på motion. Det löser ingen Stevia i världen. 
    Fast det är ju det som inte händer, rent fysikaliskt med stevia eller sukrin...
Svar på tråden Äter ni Stevia?