Stora badlakan/handdukar
Någon som vet var man kan hitta stora badlakan? De brukar finnas i måtten 180x150.
Någon som vet var man kan hitta stora badlakan? De brukar finnas i måtten 180x150.
Men oj, man behöver inte låta så otrevlig när någon försöker hjälpa. Du hade väll ändå kunnat skriva att du sökt på internet redan om nu förslaget verka vara helt uteslutet att få råda om.
Jag jobbar själv på ikea och där finns iallafall inga sådana storlekar, tror att just denna storlek är svår att få tag på. 150x80 är det största som brukar finnas, och hittar du heller inga på internet så skulle jag råda dig till att sy dina egna.
Eftersom jag har badlakan som är så stora men köpta utomlands och de börjar bli lite dåliga så skulle jag vilja köpa nya. Dessa är dock ej köpta i Sverige så därför ställde jag en fråga här om det fanns någon som visste nått om detta.
Hade glömt mitt lösen därav de två konton.
Här finns det 180x200cm http://www.produktsajten.se/Maxi-badlakan/article
Jag undrar detsamma. Jag hade ett badlakan på 200x100 cm (cirka), men det städade någon bort när jag bodde på hotell för en vecka sedan, så nu vill jag ha ett nytt. De enda stora handdukar jag hittat på nätet när jag letat nu under veckan har dock endera enbart sålts till företag eller varit svindyra. Så det alternativ som känns mest vettigt nu är att köpa två 150x100-badlakan från IKEA och sy ihop dem till ett stort.
På närmsta tygaffär kan du köpa frotte på metervara, den är 150 cm bred och längden bestämmer du själv! Fålla kanterna och du har ditt badlakan i din önskade storlek!
Tack för tipset, dock ej ett alternativ för mej

98x180 finns på campadre tom 13/6 kl 8:00
Pris 149kr
campadre.se/tipsa/849170
Hej,
Folk är dåligt informerade.
Självklart finns det riktigt stora badlakan.
Rum21 säljer badlakan i storleken 200x100cm från Marimekko, och 200x90 från Mille Notti.
Exempel. www.rum21.se/sv/artiklar/rimini-badhandduk.html
Sova säljer ett badlakan från GANT på 180 x 100 cm.