Inlägg från: LittleMommy |Visa alla inlägg
  • LittleMommy

Februari bebisar 2014 ;)

Hej,hoppar gärna in här också. 29 år och väntar 5 barnet (6e i skaran.)

• LittleMommy
    aprilbebisen skrev 2013-07-18 09:40:31 följande:
    Hej och välkommna :) Nilepile då blir det bara 18 månader mellan räknar jag rätt då? Littlemommy oj det va snabbt jobbat :p roligt med stor familj. Får man fråga när du fick första barnet och hur gammla dina barn är? Förväntansfulla 2 små va roligt har du tvillingar i familjen? har ni fått veta om dwt är 2 äggs eller 1 äggs?

Ja härligt med stor familj men sen är det nog.

Den här graviditeten var inte planerad men välkommen,jag har inte hjärta till att ta bort den lill*,skulle aldrig falla mig in.

Fick första barnet 18 år gammal (skulle bli 19). Så de är 10,8,8,3 och 1 år gamla :)
  • LittleMommy

Helt underbart med barn :) och vilken glädje de har av varandra när de är lika i åldrarna :)

• LittleMommy

Nej men man kan tro att dom är ;) maken hade en dotter sen tidigare och jag två pojkar men tvillingar går i släkten :) kan tänka mig att det är mycket tankar kring att få reda på att det är två i magen :)

• LittleMommy
    aprilbebisen skrev 2013-07-18 20:01:03 följande:
    Haha asså nu när man är gravid igen så känns det som att alla är det igen. Sambon sa oxå det idag fan alla är gravida när du är de. Hahaha. Vart man än väder blicken så ser man massa gravismagar. Otroligt mysigt iofs :p

Likadant här,min syster är gravid och min yngsta syster fick för inte längesedan en dotter..kompisar ska ha barn :)

Blir babyboom!
  • LittleMommy

Men shit! Hur kan man vara så förbannat hungrig hela tiden. Äter mindre än vanligt portionsvis men hur ofta som helst!

• LittleMommy
    aprilbebisen skrev 2013-07-21 21:35:58 följande:
    Vet hur jobbigt det är hade så när jag väntade min dotter vaknade mitt i natten och magen bara kurrade kunde inte somna igen om jag inte fick en macka eller så. Fy så jobbigt för dig :(

Jag har aldrig haft det så innan,visst är det gott att äta men det blir jobbigt i längden att alltid vara hungrig och speciellt som du säger på nätterna!

Hoppas det blir lindrigare sen.
  • LittleMommy
    Hallonfrossa skrev 2013-07-26 16:39:58 följande:
    Mysigt med många barn :) jag har själv 5 syskon och det har maken oxå :)

Ja man vet ju själv vilken glädje syskon har av varandra (har fyra syskon själv) även om det är bråk ibland hehe.

Antar att både du och din make har fin kontakt med era syskon? :)
  • LittleMommy
    Hallonfrossa skrev 2013-07-26 22:24:48 följande:
    Jag har underbar kontakt med mina! Trots att vi bor utspritt i landet allihopa så hörs vi hela tiden och ses så fort tid finns, helt underbart :)

Min make är inte lika tajt med sina men kontakten är inte dålig heller, tror fet kanske beror på att alla bor i Sanna stad så man kanske tar varandra lite för givet?

Det är nog mycket möjligt att man gör,bor man i närheten så vet man ju vart dom finns och att dom är nära på något vis,det blir nog ett tänk i stil med "vi kan ju ses närsom". Eller nått hehe.

Jag är mer i den sitsen som du beskriver med mina syskon också :)

Hörs och ses när tid finns..hörs via mess,telefon,facebook varje dag dock :)
  • LittleMommy
    elinos01 skrev 2013-07-29 15:01:52 följande:
    Lycka till! :D

Tack,det gick superbra :)

Så härligt att få se en livlig krabat slå runt där inne :)

Låg med benen i kors sen for en hand upp,såg ut som h*n vinkade haha!

Dock satte de tillbaka mig igen,så är i v11 i morgon och nytt ultraljud väntas om två veckor :)
  • LittleMommy
    elinos01 skrev 2013-07-29 23:47:54 följande:
    Va mysigt :D Längtar verkligen tills nästa vecka när vi sak göra vårt :)

Hoppas erat går bra också :)

Det är ju så overkligt men samtidigt otroligt att man kan se de små så tidigt!
  • LittleMommy
    vwtvåbarnsmor skrev 2013-07-31 22:22:24 följande:
    idag fick jag åka in o göra ett VUL eftersom jag hade en liten blödning..det visade sig att fostret som fanns i magen var ca 4-5 veckor gammalt och inget hjärta tickade :( vi ska dit nästa vecka igen och se om fostret finns kvar..skulle vart i v.11 annars...min magkänsla säger mig att det inte blir nån bäbis alls till våren :( är såå ledsen...

Beklagar :(
  • LittleMommy

Många som ska på vul,ul eller kub :)

Hoppas det gått bra och går bra för er alla!

Själv ska jag på ultraljud i morgon igen kl 16.00. Hoppas jag får lite mer exakt bf då.

• LittleMommy

Ni som har varit gravida innan ett par ggr hur känner ni bebis nu? eller känner ni något alls? ni som är gravida med första känner ni något? Här i magen kan jag både känna små rörelser och mini sparkar :)

• LittleMommy
    Miss Olsen skrev 2013-08-15 09:07:05 följande:
    Detta är min andra grav och jag har kännt både sprattel men även som små puffar redan. Nu har den hållt sig stilla sista dagarna men är rätt säker på att det var bebben jag kännt! Efter 2:a eller 3:e gången är man nästan övertygad om att det är något man kännt förut vid föregående grav! ? Kan ju dock aldrig va helt 100.

Hallonfrossa skrev 2013-08-15 10:25:52 följande:
    Detta är min 3:e och den känns ;)

Kände andra i vecka 16-17 nu började jag känna i vecka 12.

Han får in riktiga slag i bland så är nog en stark en haha

:)

Härligt att fler känner av bebis!

:)
  • LittleMommy

Hej på er! Har inte varit inne på länge här nu. Hoppas alla mår bra. Idag var jag på ultraljud där jag fick veta att moderkakan låg i framvägg,men vad gör det,känner bebis hur väl som helst :)

Så roligt när bm tom spelar in hjärtljud och säger att det är sällan hon ser en sån perfekt bebis,som hämtat ur en skolbok,allt perfekt! Underbart :)

Fick även veta att det är en pojke som sparkar på mamma!

Wie :)

Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)