Februari bebisar 2014 ;)
Hej!
Hoppar in på den här tråden nu, väntar också bebis och är beräknad i februari!
Det är mitt andra barn (har en son som är född i Juni 2011) men jag är otroligt pirriig och förväntansfull trots allt!
:)
Hej!
Hoppar in på den här tråden nu, väntar också bebis och är beräknad i februari!
Det är mitt andra barn (har en son som är född i Juni 2011) men jag är otroligt pirriig och förväntansfull trots allt!
Jag har samma sak!
När jag var till BM sist så skratta hon och sa att bebisen är redo nu för den ligger med huvudet neråt, dock som en banan längs höger sida och kikar åt vänster.
Därför har jag kännt ett sådant enormt tryck neråt den senaste tiden, känner det fortfarande.
Hon funderade på när den tänkte lägga sig till rätta och fixera sig helt dock :P
Oj, det var ett tag sen jag var in ser jag (90 olästa svar) haha!
Kan ju uppdatera lite om hur det gått för mig!
Sen jul så har jag gått på mammaledigt, är hemma och lallar omkring i min egen lilla värld känns det som.
För två veckor sedan var vi på kontroll till BM och då var det lite kaos må jag säga! Dom konstaterade (efter att ha måsta tagit in en kollega OCH gjort ett ultraljud) att bebben ligger på tvären! Jaja, hen hinner väl vända på sig tänkte jag men BM vart lite orolig då sonen på 2,5 är född i v 35+6 och vid detta tillfälle så befann jag mig i 34+6. Så bebben skulle ha bara en vecka på sig att vända sig på rätt. Och mitt sista UL idag.
Här på Åland så gör dom inte yttre vändning ifall bebisen ligger på tvären utan då blir det KS direkt.
Så jag förstår att BM var lite nervös, men jag själv kände mig väldigt lugn och hen har ju hållits på insidan så jag tror nog att hen kommer hinna svänga sig.
Idag ska vi på UL och kika på bebben, alltid lika spännande! Jag tror att hen har svängt sig men jag är inte hundra på det då jag tycker jag känner sparkar och boxningar precis överallt, haha! :P
Jag är förövrigt i v 36+4 nu, har haft en hel del förvärkar och sammandragningar och här om kvällen så trodde jag nästans att det var dags, men icke, bara träning inför dagen D.
Dock börjar jag bli rastlös och urväntad, vill ju träffa lillisen där inne snart!
Hej!
Har inte varit in på länge, inte heller hunnit läsa dom 543 inläggen som kommit sen jag läste sist!
Men min lille grabb föddes den 11 februari kl 23.05 på kvällen, 4 dagar efter bf (men en dag före det jag trodde som bf!). Vi gjorde en dunderförlossning med bara lustgas och så fick barnmorskan ta hål på hinnorna åt mig eftersom dom inte ville spricka själv. Hade rejäla värkar till och från på dagen men kl 18 så åkte vi in (hade åkt in på torsdagen före och trott att det va dags, men det va falsklarm, så jag förväntade mig nästans att bli hemskickad igen) och barnmorska vi kom till sa att denna gång skulle vi inte få åka hem utan bebis!
Sen gick det undan, duschade en stund, fick lustgasen och sen var det bara att tuta och köra. Och ut kom lille Otto på 3515 g och 52 cm lång! Elliott blev en stolt storebror, jag blev en lycklig tvåbarnsmamma och min sambo blev en otroligt stolt och lycklig pappa för första gången :)
Grattis till alla som fått bebisar, ska läsa igenom inläggen vid tillfälle!
Kram Jonna