• AC24

Februari bebisar 2014 ;)

Många februaribebisar!! :D

• AC24

Vi funderar på att handla lite grejer då barnens hus här där vi bor har utförsäljning.. :) Men kläder osv tror jag att vi väntar med ett tag till.. vår dotter  har ju en hel del kläder..och även hennes 5 kusiner :) Vi skickar runt kläderna bland allihop hehe.. (inte sådana som är jätteslitna dock :P)

• AC24
    anselina skrev 2013-08-27 08:57:13 följande:
    hejsan. väntar nu mitt 3:e barn och kan tyvär inte säga än om det blir februari el inte. Men vi chansar på det:)
    Min äldsta är 10 och yngsta 5. Med nr 1 blev jag gravid på en gång men när vi inte blev gravida igen efter 3 år så tog vi hjälp. Jag hade ingen ÄL och fick då äta piller som hjälpt mig bli gravid, så 5 år senare tittade nr 2 fram.
    för ca 2 år sen försökte vi igen men då det int gick med piller fick jag börja ta sprutor för at framkalla ÄL men som inte fungrade så bra som vi hoppades. 
    Vi deppade inte för det utan insåg att det va ingen mning. Vi har 2 underbara barn. Nu När vi lixom kommit på hur sköt det är med "stora" barn och allt lugnat sig här på gården med div saker. så började jag ändå ana något skumt men kopplade bort den tanken.  men när brösten ändrade sig å började ömma, och magen svall å blev tjock så tog jag ett test, vilket visade positivt. Vi blev såklart jätte glada, men jag tyckte allt bara va konstigt... Otippat!

Ringde bm å fick en tid. När jag kom dit och vi pratade så kollade hon ifall hon hörde nå hjärtljud, å de gjorde hon, hon sa då att jag va lätt över v 12. väntar nu på  UL, så vi få veta säket när de blir!

blev en liten roman, hoppas ingen misstycker           
    Stort grattis och välkommen hit!:)
  • AC24

Vilka fina magbilder ni lägger upp!:) Själv går jag in i vecka 16 imorgon och min mage är inte sådär stor än... men det kommer väl :)

• AC24

Jag måste få kolla med er andra... sedan en tid tillbaka har jag fått som kramper/ilningar i ljumskarna.. det kan komma när som helst, även på natten om jag bara ska vända på mig i sängen.. gör riktigt ont faktiskt.. Är i vecka 16 nu.. är detta normalt?? Fler som känt så?

• AC24

Hur ofta har ni andra träffat bm sedan inskrivning? Jag har inte gjort mitt andra besök än.. har räknat ut att det kommer ha gått över 10 veckor sedan inskrivning tills jag får träffa henne igen.. funderar på att ringa min bm och höra om jag inte kan komma en vecka tidigare (då jag blev framflyttad en vecka på KUB ultraljudet, bebis var större än väntat). Men det kanske kvittar? Min svärmor berättade att hon fick gå en gång i månaden även fast hon fött tidigare. 

Måste även tillägga att jag måste ha någon blandning av foglossning och ischias... :S inte skönt och det måste ju se rätt så roligt ut när man går och säger "aj!" emellanåt när man är ute bland folk ;P 

• AC24
    missmaria85 skrev 2013-09-02 19:51:45 följande:

Jag har bara träffat min bm 1g. Vi skrev inte in oss fören sista juli för jag tyckte d kändes onödigt att göra d tidigare eftersom man inte träffar dom igen fören typ efter rul iaf. Så vi ska träffa henne igen 4 oktober å då har d gårt närmare 12 veckor om jag inte räknar fel. Men om allt såg bra ut behöver du nog inte träffa dom så ofta. Va d ditt första barn?
    Aha ok.. nä det här är vårt andra :) Kommer bara inte ihåg hur det va me första.. det kanske inte är så mkt besök i början som alla säger :)
  • AC24

Va skönt att allt såg bra ut !:) Vet hur det känns o få bruna flytningar.. jag fick det i vecka 7 lr så.. man blir ju orolig!!

Imorgon ska jag (efter om och men) få träffa barnmorskan för blodprov och lyssna på hjärtljud. Har haft extreeem huvudvärk i 3 dagar (och även dagarna innan) som inte släppt det minsta.. och jag är inte den som brukar ha sån extrem värk.. vill gärna kolla upp så alla värden ser bra ut.. behövde nämligen knapra mkt järntabletter med första barnet.. kanske behöver öka dosen även denna graviditet, vad vet jag.. men barnmorskan som jag fick prata med lät väldigt otrevlig och avbröt mig i telefon hela tiden.. men tillslut fick jag prata och få henne att boka in en träff med min barnmorska... herregud säger jag bara.. 

• AC24
    aprilbebisen skrev 2013-09-05 12:06:04 följande:
    Ja, vad ska man säga?Vissa borde inte få jobba med folk. Hon borde jobba ensam på ett lager och inte prata med någon!  hoppas det går bra imorgon iaf. 
    Ja det är helt sjukt... det är ju inte så att man ringer i första taget, utan man väntar ju lite och ser hur man mår... man känner ju sin kropp bäst och tycker definitivt att barnmorskorna ska ta en på allvar..har en nära vän som miste sina tvillingar i vecka 26.. så man kan nog aldrig känna sig helt säker i en graviditet..

Jag ska träffa barnmorskan idag, så får hoppas att allt står rätt till!!  
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)