Inlägg från: Mli 014 |Visa alla inlägg
  • Mli 014

Februari bebisar 2014 ;)

Emelie 1987 skrev 2013-11-11 11:05:06 följande:
    Jag önskar att jag var bättre på att sy och virka, men vilken kul idé att göra en filt till varje barn som kan återanvändas som en mantel.  
    Att sy en mantel är inte svårt. =) du kan ju faktiskt göra det till ett litet överkast annars. Två fyrkantika stycken som du syr ihop så att du får en insida och en utsida, sy sedan runt kanten för att hålla det på plats.
    Jag syr ju allt i handen eftersom det ska vara autentiskt, men med symaskin går det som i ett nafs!
    Mönster till barnkläder är lätt att hitta på biblioteket eller sybutiken.
    man ska bara våga lite =)

• Mli 014
    Miss Olsen skrev 2013-11-14 13:25:56 följande:
    Heeeerregud! Fler som har en trotsig 2,5 åring hemma som ovanpå det är genomförkyld och hostar? Inte? Mindre kul kan jag då berätta! Det testar verkligen mitt tålamod! ? Allt, ALLT är fel enligt henne. Jag som tyckte vi var inne i en sån bra period och så kom där en förkylning för snart 2v sedan och nu är det inte alls kul här hemma...

Tycker synd om dig vännen!

Har en liten trotsig 3,5 åring och en väldigt mammig 8 månaders som jagar mig dagarna i ända. Idag kröp lillebror gråtandes till toadörren när jag skulle kissa! Härligt med två minuter för sig själv inte....

Det ger mig lycka att se hur de sover middag i varandras armar i lekrummet efter lunchen i alla fall. 1 timmas lugn för mamman ;) idag åtnjöt jag den på soffan sovandes med tvätthögen på tv-bordet.
  • Mli 014
    Miss Olsen skrev 2013-11-15 08:46:35 följande:

Å ja det kommer man ihåg. Inte ens kissa fick man göra ifred, inte en endaste gång kunde man smita in! Ja, nu är det snart på att igen. Håller kvar hoppet om att det blir lättare denna gången! 🙏 Man ser ju inte fram emot de där månaderna man var helt utmattad och kunde somna stående. Men man får hålla fast vid det positiva! 😊
    Ja alltså, de små liven har ju inte valt själva att sättas till världen, och jag har nog tagit mig vatten över huvudet nu när trean kommer så tätt på.
    Men jag tänker att det blir några hårda år nu i starten, sen är bäbistiden snabbt över och killarna kommer att ha mysigt med varandra och förhoppningsvis bli tighta tillsammans... =)
    Sen är det faktiskt en lättnad att det blir 3 killar också på ett sätt, fast jag blev besviken (eller vad man kan säga) att jag aldrig får en tjej.
    Men som min mormor säger; "Flickorna kommer senare, medmindre alla tre blir homosexuella" haha

• Mli 014

Jag vet inte om jag fick sagt det här, men jag har fårr tid till kejsarsnitt den 17/2 =)
    Så nu vet vi när Knut ska ut =)

• Mli 014
    Emelie 1987 skrev 2013-11-29 11:00:39 följande:
    Vad skönt att få det fastställt. Då slipper man gå osäker de sista veckorna.

Ja, och så kan mina föräldrar nå att komma ner till Danmark innan födseln, och vara här med oss när han kommer.

Mamma och pappa har blivit morföräldrar 4 ggr de senaste 4 åren, men har inte kunnat närvara på grund av avståndet. Så nu äntligen kan de vara med (nästan) helt till bebis kommer. =)

• Mli 014
    MissFörstånd skrev 2013-12-03 17:46:36 följande:
    Längesen jag kikade in här. Jag har börjat jobba så det är en del att stå i. Ska jobba framtill jul har jag tänkt. Hur länge ska ni jobba?
    Hihi jag går ju hemma mammaledig med nr 2 och jag har mammaledigt fram till nr 3 kommer, så det har jag ju "planerat" bra =)

• Mli 014
    pilli skrev 2014-01-08 12:34:29 följande:
    Ja, den 17 februari ska jag snittas :) Så en vecka innan bf.

Vacker dag! Jag ska också snittas den 17/2 ?
  • Mli 014
    pilli skrev 2014-01-08 12:34:29 följande:
    Ja, den 17 februari ska jag snittas :) Så en vecka innan bf.

Vacker dag! Jag ska också snittas den 17/2 ?
  • Mli 014
    pilli skrev 2014-01-12 12:10:40 följande:
    Där ser man! :) Undra vems som får komma ut först? :P  Varför ska du snittas? Om det är okej att jag frågar? :)

Ja vi får först tidspunkten kvällen innan. :) Ingen fara :) Har två ks i ryggsäcken (urakut, och akut) och min livmodervägg är så tunn att de inte vågar låta mig försöka igen. Speciellt eftersom jag blev oplanerat gravid igen 8 veckor efter att tvåan kom.
  • Mli 014

V 35 och nu har magen "sjunkit" den sitter inte och struttar lika fint längre.

men det betyder ju bara att det snart är dags. Ich om en liten månad kommer Knut ut! ^^

Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)