Inlägg från: aprilbebisen |Visa alla inlägg
  • aprilbebisen

Februari bebisar 2014 ;)

nilepile89 skrev 2013-09-05 20:48:11 följande:
    Jättefin mage, min mage är inte alls så fin. Men däremot väger jag iaf typ 3 kilo mindre nu än vad jag gjorde förra gången i denna vecka. Alltid nåt, jag vill inte gå upp lika mkt gick upp 21 kilo, och jag som redan hade 8-10 kilos övervikt redan. Men när denna ploppar ut blir det viktväktarna igen :)

Tack. Ja gick upp runt 25 men hade gått ner de mesta, det som va kvar hade jag ingen plan på att gå ner. Bara att träna kroppen fastare får se hur det går denna gång
  • aprilbebisen
    Miss Olsen skrev 2013-09-06 07:18:31 följande:

Jag gick ju med ner mitt men nöjde mig med det, körde aldrig igång med ngn hårdträning för att bli "fit". 😊 tänkte det tar jag efter denna grav då vi förmodligen bara ska ha två. Det räckte jag tappade kilona. Mannen här hemma har kläckt ur sig redan när dottern var liten att: "en till, blir det, men inte fler. Då får du hitta någon annan som ställer upp!" Hihi. Håller med honom, det är rätt intensivt. Hoppas därför på att denne lille krabat är liiiiite mer nöjd av sig! 😉
    A men känner lite samma här.. hade många vänner som fick barn samtidigt.. De flesta började gymma på ett gym i närheten där man får ha barn men jag följde inte den trenden hade inte tid med ett litet barn och en hund som krävde mycket när dottern sov.. Sabmon ville först ha ett helt fotbollslag med barn.. Nu så skulle han kunna nöja sig med 2 men är osäker ännu :P Men tror det max blir 3 hos oss iaf...
  • aprilbebisen
    elinos01 skrev 2013-09-05 21:26:47 följande:
    Åh.. Jag har en så dålig dag. Jag vill verkligen njuta av graviditeten men så är det alltid någon som ska säga "man kan aldrig vara säker!" Eller "jag vet en som vet en som det här hände för". Jag känner mig ogravid idag trots att jag nyss grät och tjöt att min sambo inte tycker jag är sexig längre, grät lite till över något och snörvlade fram att jag ville ha en kaka. för att fortsätta över något jag inte har en aning om för att sedan få för mig att "Något kommer gå fel. Inte kan väl jag få bli mamma? Är det min tur nu? Alla är så glada över bebisen. Tänk om något går fel? RUL nästa vecka. Tänk om något ser konstigt ut?"

Ja ni hör ju. Ett vandrande mumintroll hög på hormoner, haha.
    Så va jag i min förra graviditet hahah.. :P förlåt att jag skrattar men man va ju lite knäpp.. 
  • aprilbebisen
    AC24 skrev 2013-09-06 11:02:57 följande:
    En fråga till alla.. dricker ni kaffe/te om dagarna? Tycker man får höra så olika ifrån alla man pratar med huruvida det är farligt lr ej.. På nån sida står det att man kan dricka 3 koppar kaffe alt. 6 koppar te om dagen.. Jag dricker max 1 kopp kaffe och en kopp te om dagen.. alt. lite cola nån gång ibland? 
    Jag drack 3 koppar om dagen min förra graviditet.. och min dotter mådde bra. :) Sen dricker jag aldrig läsk men köpte cola ibland och skakade dom ordentligt så det inte va massa kolsyra kvar sen drack jag dem och det va inga problem.
    Tror man inte ska dricka extremt mycket och kanske inte massa energidryck osv..
    Denna grav har jag inte kunnat dricka kaffe mer en 3 gånger totalt jag dör av lukten.. hahah 
  • aprilbebisen
    Miss Olsen skrev 2013-09-10 10:16:47 följande:
    Jättefin mage Aprilbebisen!!! Pojkmage... 😉 Skönt det inte bara är jag som har mage! Haha! Men det är så olika vad omgivningen tycker. En del säger stor, andra säger inte så stor. 😊 Den är inte lika stor som sist iaf och det är rätt skönt!

Tack. Ja det ska bli spännande att se vad det blir. Många i närheten som gissar och de är 50/50 haha. Ja du laddar upp bilder via datorn :)
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)