• MammaBella

Nappträd i Uppsala

Någon som vet vart det finns i Uppsala???
    Lilltjejen ska bli stor och sluta och vill hänga dom i ett nappträd. Hittade någon gammal artikel där det stod om någon rönn i Eriksbergsskogen. Finns det kvar och hur hittar man det???

Snälla hjälp mig! 

• Svar på tråden Nappträd i Uppsala
  • Vinterankan

Vet inget om det. Men däremot så finns det en nappskål i Pelle Svanslös hus där man kan lämna sina nappar.

• MammaBella
    Vinterankan skrev 2013-06-04 15:30:03 följande:
    Vet inget om det. Men däremot så finns det en nappskål i Pelle Svanslös hus där man kan lämna sina nappar.
    Tack för tipset.
    Tjejen är ju så inställd på nappträd som i Elsa, Kråke och nappen dock.. 
  • Lucky

Det har iaf funnits ett nappträd i den lilla skogen mellan eriksberg och norby, in till höger efter Preem( om man kommer från stan sett) och sen en bit in efter vägen där i skogen! Precis vid stigen och lätt att se ð???
    Hoppas ni hittar det!

• elyse

Jag tror att det finns ett i parken vid Vindhemskyrkan. 

• elyse

Jag går förbi där snart, jag kan kolla. 

• MammaBella
    elyse skrev 2013-06-04 19:19:06 följande:
    Jag går förbi där snart, jag kan kolla. 
    Tusen tack!
  • MammaBella
    Lucky skrev 2013-06-04 19:05:43 följande:
    Det har iaf funnits ett nappträd i den lilla skogen mellan eriksberg och norby, in till höger efter Preem( om man kommer från stan sett) och sen en bit in efter vägen där i skogen! Precis vid stigen och lätt att se 😃
    Hoppas ni hittar det!
    Tack så mycket! Min man brukar gå på vagnspromenader där så han får kolla!
  • elyse

Nej, tyvärr. Måste ha varit nåt tillfälligt tidigare. Men det borde ju verkligen startas ett i Stadsparken! 

• MammaBella
    elyse skrev 2013-06-04 20:40:44 följande:
    Nej, tyvärr. Måste ha varit nåt tillfälligt tidigare. Men det borde ju verkligen startas ett i Stadsparken! 
    Tack för att du tittade!
  • MammaBella
    Lucky skrev 2013-06-04 19:05:43 följande:
    Det har iaf funnits ett nappträd i den lilla skogen mellan eriksberg och norby, in till höger efter Preem( om man kommer från stan sett) och sen en bit in efter vägen där i skogen! Precis vid stigen och lätt att se 😃
    Hoppas ni hittar det!
    Vi har varit på jakt men inte hittat det så antar att det är borta. Vi tänkte göra ett eget borta i lekparken som ligger som mellan norbyvägen och stadsskogen.
  • elyse

Min kollega sa att det fanns ett i närheten av Silikatet i Eriksberg. 

• MammaBella

Hon gjorde en tvärvändning och ville skicka dom till tomten istället så det löste sig på bästa sätt ändå. Nu håller jag tummarna att hon kan somna utan ikväll.

• iser
    MammaBella skrev 2013-06-06 15:04:52 följande:
    Vi har varit på jakt men inte hittat det så antar att det är borta. Vi tänkte göra ett eget borta i lekparken som ligger som mellan norbyvägen och stadsskogen.
    Utanför mig då Låter väldigt bra. Min snart fyraåring har snott lillebrors nappar (hon var nappfri ett år) men nu måste de där förbaskade napparna bort för hennes del. kanske jag får starta ett nappträd.  
  • MammaBella

För min tjej har det gått superbra. Hon är helt med på att alla små tomtenissar suger på hennes nappar nu. Hon har bett om dom kanske 4 gånger totalt!

Svar på tråden Nappträd i Uppsala