Inlägg från: peaches101 |Visa alla inlägg
  • peaches101

Hårfärgspanik, hjälp!

Var hos frisören igår och slingade håret och bad om mörka slingor i mitt askblonda hår, och några få ljusa slingor. Vet ni vad som händer? Jo, hon bleker sönder hela håret och nu är det gult/grönt och vitt med jättefula skarvar vid hårfästet, kan inte ens gå med uppsatt för det ser förjävligt ut, och så blond har jag aldrig varit och vill inte vara, speciellt inte den här neongula nyansen.. Dessutom är mitt hår alldeles risigt efter blekningen som jag inte ens bad om. Ifrågasatte flera gånger under behandlingen och hon svarade "det kommer bli jättefint!" Så jag litade på henne, vilket jag inte skulle gjort..

Imorgon ska jag dit och de ska försöka fixa det, någon kunnig som vet om det går att fixa mörkare hår från jätteblondt och få bort de gulgröna tonerna? Nu får de fan fixa det här men är så nervös att det inte ska gå..

• Svar på tråden Hårfärgspanik, hjälp!
  • peaches101
    ummabdilleh skrev 2013-06-04 15:29:00 följande:
    Hon kommer antagligen göra pigmentering på håret, eller lägga i pärlblond toning, tar bort gul och orange
    Ja men jag vill ju ha mörkare.. 
  • peaches101
    ummabdilleh skrev 2013-06-04 16:07:59 följande:

Hon kan göra mörkare, men det kommer antagligen bli mörkare än du tänkt dig
    Kan man inte färga dit en liten mörkare utväxt och sedan slingor då?
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-04 16:13:06 följande:
    Oj vad sa frisörska sedan då?
    Jag sa att jag var missnöjd och hon såg det och då sa hon typ "det blir 1000 kr, ring om du känner att du vill fixa det"
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-04 16:23:38 följande:

NÄÄäääää hon tog betalt ändå? Fy fan vad rutten hon är, hon lyssnade inte ens på dig på dina önskemål, hon gjorde väl bara efter vad hon själv tycker är snyggt men det slog totalt fel. Var ligger salongen?
    Sörmland.. alltså ja jag vet och nu har jag som redan tackat ja till att de ska försöka fixa det.. Men om det inte blir bra den här gången så vill jag definitivt ha pengarna tillbaka för såhär tänker jag inte se ut i sommar :(
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-04 16:29:12 följande:

Okej långt ifrån mig! Lycka till! Hoppashon gör det bra!
    Gud ja, det hoppas jag med. Bad pappa kolla på håret nu och han sa att bak ser det ut som zebraränder.. Kul..
  • peaches101
    ummabdilleh skrev 2013-06-04 17:31:45 följande:

Färgen har antagligen läckt eftersom frisören inte stängt igen folijen ordentligt
    Ja det är det det har :( Hur fan ska man göra för att få bort dem fläckarna/rändärna då? De är på tvären i hårets längder.. Blir galen
  • peaches101
    ummabdilleh skrev 2013-06-04 17:37:02 följande:

Hon idioten måste fixa det. Är det hennes salong eller har hon nån chef? Klaga till chefen i så fall och du ska inte betala, hon måste fixa till det
    Hon är anställd där, jag vet inte vem som är chefen men jag hoppas verkligen inte att det är hon som ska få hålla på med mitt hår igen
  • peaches101
    Miss Blue skrev 2013-06-04 18:31:08 följande:
    En frisörska klippte sönder mitt hår en gång, jag gick tillbaka och pratade med ägaren. Jag fick inte bara tillbaka mina pengar, jag fick också varor för några hundra kr.

Ägaren till salongen är rädd om sina kunder. Du ska ha dina pengar tillbaka och du ska inte betala ett öre för att få det fixat. Inte heller ska du acceptera att samma frisörska fixar ditt hår.
    Men jag är så rädd att håret ska gå av.. För det är redan slitet och nu är det ju precis blekt, men såhär kan jag ju inte gå runt så jag måste ju fixa det.. Så jag hoppas verkligen att håret pallar.. Annars blir det inte en rolig sommar jag har framför mig
  • peaches101

Det blev en ganska jobbig dag kan jag säga, jag gick dit och då var det tjejen som var där som hade förstört håret, och då frågade jag om någon annan kunde fixa det, men det var ingen annan som jobbade den dagen, då bad jag om pengarna tillbaka men det fick jag inte för att hon tyckte inte att håret såg fel ut alls.. Så då bad jag att få prata med chefen och det fick jag, på telefon, sedan kom hon och tittade på mitt hår och bedömde att det skulle åtgärdas samma dag så jag fick en tid med en annan jättettrevlig tjej och de gjorde slingor och en nyansering. Då såg det rätt bra ut så jag gick och tackade för mig.

Grejen är att nu efter jag tvättat det en gång ser det förjävligt ut igen, inte så som första gången men det är verkligen grått och skiftar i grönt.. Så nu undrar jag om någon av er har något tips på vad jag kan göra? Jag vill ju färga om det men jag tror inte håret klarar det då topparna är sjukt slitna och håret är helt sprött efter att hon blekte sönder det.. Så hur ska jag göra? Jag vill inte gå såhär med grågrönt hår. Jag som ville vara fin i sommar.. :( 

• peaches101
    C R skrev 2013-06-08 11:48:05 följande:
    Gå tillbaka till salongen igen!! Tyvärr är det inte lätt att åtgärda men de måste få se hur det det ut nu igen. Lider med dig din stackare.
    Tack! Ja jag vill det men det känns förjävligt att gå dit igen :( Vill inte ha nåt med dom att göra och jag tror inte mitt hår klarar mer färgning..
  • peaches101
    C R skrev 2013-06-08 12:38:05 följande:
    Jag förstår att du inte vill ha ngt med dom att göra men gå dit o visa hur du ser ut. Har de ingen färginpackning du kan få?
    Jag vet inte.. Ska gå runt i stan sedan och kolla om någon annan salong kan göra något för att få bort det.. Men vet ju inte om jag kan färga mitt hår mer, det lär ju lägga ner.. Men har en tid för att sätta i hårförlängning nu i veckan så det måste ju vara en bra färg. Hur gör jag? Letar upp gröngrått löshår eller färgar håret typ mörkbrunt? Enda utvägen? 
  • peaches101
    Curlie skrev 2013-06-08 17:36:09 följande:
    Gröna toner fixar du med ketchup. Det fungerar - jag lovar, gula toner tvättar du bort med silverschampo. Finns hos Åhléns, kicka etc.
    Har testat silverschampo nu och det blev ännu mer grönt :/ Men sliter inte ketchup på håret? Hörde att det innehåller någon syra som fräter.. Hur länge ska man ha det i isåfall? 
  • peaches101
    Curlie skrev 2013-06-08 19:36:52 följande:

Allt sliter på håret, ketchup är väl mer skonsamt än många hårstylingprodukter. Jag körde på 10 minuter ungefär, hjälpte mot mina gröna toner!
    Okej! Nästan värt att testa då kanske.. Annars får man väl vila håret någon vecka och sedan färga det brunt hos frisör? 
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-09 10:02:25 följande:
    Jag tycker du absolut ska gå tillbaka till salongen, de verkar ju ha noll koll!
    Jag vet :( Men jag vågar verkligen inte gå dit och klaga igen, vill inte ha något alls att göra med tjejen som förstörde mitt hår. Och jag kommer säkerligen inte få pengarna tillbaka.
  • peaches101
    Curlie skrev 2013-06-08 20:47:42 följande:

Ja det är ju värt ett försök! Om håret blir väldigt ledset av ketchupen, så sov med en inpackning efteråt. Det brukar bita på det mesta :)
    Jag vågar inte testa ketchupen då mitt hår är så slitet :/ Försöker verkligen låta det vila nu.. Men jag ska till min mammas frisör imorgon och fråga om hon kan göra nåt, eller om man kan ha i en färginpackning eller typ guldschampoo eller så.. Verkligen hatar min hårfärg just nu :(
  • peaches101
    Kimona skrev 2013-06-09 21:53:08 följande:
    Om det inte blev vad du bad om, varför sa du inte till?
    Jag sa ju till och de fick försöka fixa det igen men det blev sjukt fult och gröngrått istället för efter första gången då det blev gulgrönt
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-09 21:48:43 följande:

Det är mer att visa att de inte kan något om hår överhuvudtaget och ska aknske inte arbeta med hår!
    Ja jag önskar jag hade the guts att göra det men jag hatar verkligen att vara den som klagar.. Men jag kanske får gå dit och försöka få pengarna tillbaka i alla fall 
Svar på tråden Hårfärgspanik, hjälp!