• Cassopeia

Stor mage efter förlossning!

En fråga om mammakroppen efter förlossning här. Finns säkert redan massa trådar men äh... Mår så dåligt över min stora hårda mage så här 4 dagar efter förlossning. Kanske naiv men den tycks liksom inte bli mindre och detta är så olikt från min förra förlossning. Då blev den lite degig för att sen snabbt dra ihop sig. Det ser ut som att jag är halvvägs gången :'(. Har alltid varit smal... Nu är jag så deppig. Erfarenheter?

• Svar på tråden Stor mage efter förlossning!
  • Flickan och kråkan

Jag hade ingen mage alls efter första förlossningen, men efter andra så var det plötsligt en mage där. Jag är och har alltid varit liten på alla håll och kanter. Den försvann relativt snabbt, men inte på 4 dagar . Nu är det 4 år sedan jag fick mitt andra barn och är klotrund igen eftersom jag är i v.38 med 3:an. Antar att jag kommer att ha mage efter den här förlossningen också, men det går ju över. Man får ge det lite tid bara. Det blir väl helt enkelt lite mer uttänjt allt för varje gång .

• Vinterankan

Min tog också längre tid på sig efter andra. Tog säkert 8 månader för magen att dra ihop sig även om jag hade blivit av med vikten efter 5.

• minzann

Ja magar ter sig lite olika efter förlossningarna. Efter första KAN det gå snabbare. Med min nr 2 gick det fortast av alla graviditeter för magen att åtegå, nu senast med nr 4 tog den nästan 2 månader. Men den är nog både smalare och mer fast nu än innan första barnet (minsta är 1 år). Så allt behöver inte vara bestående. Alltså helt tvärtemot de som har skrivit. Med nr 3 som jag tyckte segade sig lite med återgången av magen köpte jag på dag 4 en maggördel för att dra ihop paketet lite, gjorde susen med profilen omedelbart med den på och sen återgick magen på ca 14 dagar med användning av gördeln och då var gördeln för stor. Lugn och fin, ingen anledning till depression!!! 

• Flickan och kråkan
    minzann skrev 2013-06-04 16:46:17 följande:
    Ja magar ter sig lite olika efter förlossningarna. Efter första KAN det gå snabbare. Med min nr 2 gick det fortast av alla graviditeter för magen att åtegå, nu senast med nr 4 tog den nästan 2 månader. Men den är nog både smalare och mer fast nu än innan första barnet (minsta är 1 år). Så allt behöver inte vara bestående. Alltså helt tvärtemot de som har skrivit. Med nr 3 som jag tyckte segade sig lite med återgången av magen köpte jag på dag 4 en maggördel för att dra ihop paketet lite, gjorde susen med profilen omedelbart med den på och sen återgick magen på ca 14 dagar med användning av gördeln och då var gördeln för stor. Lugn och fin, ingen anledning till depression!!! 
    Vem har skrivit att det är bestående? 
  • minzann
    Flickan och kråkan skrev 2013-06-04 16:47:58 följande:
    Vem har skrivit att det är bestående? 
    Hahaha... nej blev syftningsfel på meningen efter! :D

För att förtydliga mitt förvirrande skrivande: Mage nr 2 gick snabbare än nr 1 att återgå, tvärt emot det som tidigare beskrivits. Och sen att det inte är bestående hängde ihop med att även om magen är stor längre så behöver det helt enkelt inte vara bestående (även om det kan kännas så).
  • Cassopeia

Skönt att höra att den iaf går ihop även om det verkar kunna ta lång tid med andra.

Jag har fått låna en bellybinder  av min svägerska så jag hoppas på en lite mer fit kropp nu till sommaren. Man vill ju inte behöva gå och skymma sig på stranden .

Svar på tråden Stor mage efter förlossning!