• saris78

Sunwing Kallithea, till er som varit där!

Ni som bott på Sunwing Kallithea på Rhodos, hur är stranden däromkring? Har läst så väldigt mycket blandad kritik. Alltifrån att den är fin med sandstrand till att den är så stenig att det inte ens går att bada där! Vad säger ni som varit där?

• Svar på tråden Sunwing Kallithea, till er som varit där!
  • Mojjans

Den är bitvis fin med sand , sen är det bitar med sten , tyvärr ofta väldigt mycket folk just på dom fina ställena . Men det är ett superbra hotellområde för barn !

• saris78

Vad bra att det iallafall finns lite sand där! Ja hotellområdet verkar toppen! Blir nog en vecka där!

Mojjans skrev 2013-06-04 18:34:30 följande:
    Den är bitvis fin med sand , sen är det bitar med sten , tyvärr ofta väldigt mycket folk just på dom fina ställena . Men det är ett superbra hotellområde för barn !

• Mojjans

Jag rekommenderar det varmt , vi är där varje år

• saris78

Låter härligt! Hur är det med värmen i mitten av juli? Blir det väldigt jobbig värme? Har hört att det inte blåser så mycket på den sidan av ön!

Mojjans skrev 2013-06-04 20:05:42 följande:

• saris78

Låter härligt! Hur är det med värmen i mitten av juli? Blir det väldigt jobbig värme? Har hört att det inte blåser så mycket på den sidan av ön!

Mojjans skrev 2013-06-04 20:05:42 följande:

• Helle

Det går jättebra att bada på den stranden som ligger på hotellet. Det är en klapperstensstrand (så den blir varm om man inte har badskor), men så snart man kommer ner till strandkanten så är den bara småstenig och sedan blir det sand i vattnet. Barnen har älskat att plocka med alla stenarna och nu när de är lite större, att snorkla. Jättefint vatten och mysigt läge. 

Det blåser en del ibland, och det blir varmt ibland. Men det är jättefint! hoppas ni får en bra semester. 

• Paulina Reseguiden

Min kollega Lina var nyligen på Rhodos och vid Sunwing Kallithea är det stenig och grusig strand. Det är en strand som passar bra för barn. Däremot är det bra att ha sådana strumpor/badskor på sig då det kan vara lite vasst på stenarna annars. Det är hyfsat långgrunt också vilket gör det bra för barn.

Mitt i juli är det väldigt varmt på Rhodos, men det går ju att vara på stranden ex förmiddag och eftermiddag så tar man en paus mitt på dagen.

Hoppas ni får en bra resa!

//Paulina på Reseguiden

• Flash Gordon

Det är både ock.

Grus/småsten närmast hotelletrestaurangen (norra änden av stranden) men längre söderut på stranden, ca 100m eller så, är det sandstrand. Nedanför grannhotellet. Det går bra att gå dit bort och hyra solstolar.

Det är en tillverkad sandstrand. De har kört dit en massa sand och dumpat. Sanden sträcker sig en bit ut i vattnet och simmar du ut ser du var den upphör och då kommer den naturliga klipp/blockbotten istället.

• saris78

Tack för svaren! Har inte varit inne på ett tag så jag har inte sett dem förrän nu! På söndag åker vi, längtar!

• Reportermamman

Stranden är underbar! Vattnet är helt klart och det finns fiskar att titta på för den som vill snorkla. Badskor rekommenderas åt barnen, för stenarna kan vara vassa och varma. Finns billigt att köpa i hotellets butik. Älskar den stranden!

Svar på tråden Sunwing Kallithea, till er som varit där!