Anonym (Ellie) skrev 2013-06-10 10:08:47 följande:
Visst ska man kämpa för det man har, absolut. Själv hade jag gjort precis allt som stod i min makt men när besvikelsen är för stor och bitterheten genomsyrar precis allt, känslorna är borta, tystnade kvävande och det fysiska känns mer som en stöt än som en beröring var det för vår del dags att gå skilda väger.
Glömmer aldrig när min dåvarande man sa att det kändes " som ett ton som lossnat från hans axlar" när vi bestämde oss, en otrolig lättnad för oss båda att veta att vi kommit fram till ett beslut och att vi kunde gå vidare.
Anonym (elin) skrev 2013-06-10 10:57:08 följande:
Lycka till! Tror i ditt fall att det handlar om dåligt självförtroende från din frus sida, inte minst sexuellt, i kombination med föreställningen att kvinnan inte ska vara den i förhållandet som tar sexuella initiativ. Hon väntar på dig helt enkelt men hennes lust är säkert lika stor för det. Förstår att det är frustrerade ändå men kanske du ändå kan vila i tanken att hon älskar dig och vill ha dig men självförtroendet inte riktigt räcker till.
Själv har jag tyvärr gått och blivit bitter och ser inget annat alternativ än att känslomässigt och fysiskt ta avstånd från min man. Det är en ond cirkel, för det får ju inte direkt honom att vilja mer.
Alla försök från min sida att prata om det har bara lett till en massa ursäkter från hans sida och jättelika bråk, och fått mig att gå därifrån och känna mig som en desperat översexuell varelse som bara tjatar på honom och vill hela tiden. Vilket inte alls är sant. Det enda jag vill är att leva med en partner som då och då vill ha mig, nån gång i månaden skulle räcka för mig. Än att leva med någon som hellre runkar. Tragiskt.
Och till de som försöker ragga på den här tråden- Kan inte ni gå någon annanstans? Detta är inte en raggningstråd. Herregud. Hur desperat får man bli egentligen.
Jag är inte främmande för att gå på annat håll än min fru, men då vill jag först att hon och jag befinner oss där du och din före detta man befann er innan ni skilde på er, Ellie. Och jag kommer antagligen behöva en hel del ytterligare begrundande och idébollande innan jag faktiskt tar ett sånt beslut.
I övrigt tror jag det är ungefär precis så som du beskriver det Elin, min fru har en föreställning kring sex främmande min egen, och till på detta har hon dåligt självförtroende. Det blir som du skriver en ond cirkel av bitterhet, besvikelse och frustration, och ofta känner man sig som ett svin då man alldeles för ofta lobbar hårt för aktiviteter som man sen tonåren lärt sig att båda ska vilja och ta initiativ till, och inte bara mannen, för då är han en gris och inget att ha. Och ett ännu större svin är man när börjar titta åt andra kvinnor på "
det" sättet.
Men, nu har jag i alla fall sagt till min fru att vi behöver prata, nu ikväll, och hon verkar haja att det är något viktigare än vilken färg jag vill ha på husgrunden det handlar om. Tack för att ni peppat mig och fått mig att förstå att jag inte är ensam, och det finns alternativ till att ha det som jag har det. Tack =)