Inlägg från: Anonym (hopplös nolla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hopplös nolla)

Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!

För ett par år sedan fick jag reda på att maken kollade porr. Tidigare bedyrade han att han inte gjorde det så det gjorde ont i mig för att jag haft fel bild av honom och jag kände mig ful och tappade all sexlust till honom. Till råga på allt kallar han sig kristen. Jag känner mig lurad och har avsmak för honom vad gäller sex. Jag har sagt att han får skaffa sig nån annan att ha sex med om han vill eller skilja  sig, ett tag flyttade jag men han ville ha hem mig igen. Till vad nytta? Fasaden? För ca ett halvår sedan hade vi sex och det kändes inte speciellt skönt för någon av oss. Han ger väl upp någon gång eller så gör jag det. Någonstans måste man ju bo och nu bor jag här, vi har huslån osv. Det bästa vore väl att vi hittade andra lämpligare partners men jag kan inte programmera in mig på kärlekshumör. Man borde ju älska den man bor ihop med, inte bara halft acceptera.

• Anonym (hopplös nolla)
    Anders 386 skrev 2013-06-05 07:22:32 följande:
    Ett exempel på hur illa det kan gå när en kvinna inte fattat hur en man fungerar. De män som påstår att dom aldrig kollar porr ljuger eller är ointresserade av sex överhuvudtaget. (Det sägs att det finns undantag, men kanske dom också ljuger??) Tyvärr tror jag inte den partner finns som motsvarar dina förväntningar. Existerar bara i din fantasivärld.
    I flera år har han ljugit åt mig och jag gick på det och trodde han var ett speciellt undantag. Nu vet jag bättre alla män kollar porr eller så ljuger de och kollar ändå eller så är de inlåsta i kloster utan nätanslutning. Han måste väl kolla då och ljuga bäst han vill, jag är inte intresserad. Jag ska komma ihåg att män är inte min grej, jag har annat att göra tack och lov.
Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!