• kinder

Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!

So much for dreaming skrev 2013-06-04 19:46:24 följande:
    Jag har vid olika tillfällen tagit upp det till diskussion ja, ibland mer subtilt, och ibland ganska konkret. Hon brukar då något förkortat säga att hon ska försöka bättra sig, att hon älskar mig (och jag tror henne), och att det handlar om att hon har dåligt självförtroende. Och jag tror henne när hon säger det med, men jag har verkligen försökt med allt för att boosta hennes självförtroende, i snart sex års tid har jag försökt få henne att slappna av och förstå att jag avgudar hennes kropp och vill verkligen allt med henne. Men i själva verket har läget nästan blivit sämre, vilket lämnar mig i en besvärlig sits. Jag älskar verkligen henne och vill absolut inte förlora henne, men samtidigt känns tanken på att leva ett liv utan det sex och den bekräftelse jag åtrår minst lika skrämmande. 

Du då? Hur har du gjort för att försöka förändra situationen? Jag antar att det inte fungerat, men jag skulle gärna vilja höra det ändå =)

Du får gärna skicka meddelande till mig om du inte vill skriva allt till allmän beskådan.

Jag har visat att jag till ha sex på olika sätt. Han vet att jag vill ha sex.

Jag finns här för honom om han vill.

Att vara tillgiven som en hund, att alltid vara den som vill, bli tagen för given tror jag får effekten att motparten inte tänder lika mycket, man blir ospännande och osexig. Jag kan bara gå till mig själv. Man ska inte spela spel, man ska vara ärlig och allt det där. Men när det kommer till sex räcker inte det. Det är det som är så frustrerande. Man kan inte prata någon till just att vilja. Det är bara att vänta in... Hemskt nedbrytande.

Sex år som sagt mycket mer än bara fysiskt. Därför går jag inte heller inte bara med på att han "ställer upp". Jag behöver känna att han vill vara med mig. Känner lust till mig.

Hur fasen hamnade jag i den här situationen? Hade jag aldrig trott.
Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!