Inlägg från: Anonym (30årig man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (30årig man)

Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!

Anonym (Ccc) skrev 2013-06-06 09:08:47 följande:
    Jag är en sån tjej som aldrig tar initiativ. Men jag önskar att jag kunde, eller vågade. Men jag är så osäker på mig själv och hur jag framstår om jag "bara hoppar på honom". Känner mig ful och påflugen även om jag vet innerst inne att det inte är så...

Hur bryter man den onda cirkeln? Hur vågar jag ta mer initiativ? Vad har ni för tips att ge, ni som är på "andra sidan" av problemet...?
    facke it till u macke it

ursäkta stavningen
  • Anonym (30årig man)

du kommer sluta känna dig fånig om du gör det ett par gånger och han visar dig att han uppskattar det...

jag vet att jag skulle älska om min fru vågade göra något sådant för mig...

men jag tror inte du ska börja med att bete dig som en vamp, utan gå långsamt fram...
    man var säker på att han förstår vad du vill...

• Anonym (30årig man)
    Anonym (hopplös nolla) skrev 2013-06-06 11:06:53 följande:
    I flera år har han ljugit åt mig och jag gick på det och trodde han var ett speciellt undantag. Nu vet jag bättre alla män kollar porr eller så ljuger de och kollar ändå eller så är de inlåsta i kloster utan nätanslutning. Han måste väl kolla då och ljuga bäst han vill, jag är inte intresserad. Jag ska komma ihåg att män är inte min grej, jag har annat att göra tack och lov.
    får man fråga varför det var/är ett problem att han kollar porr?
  • Anonym (30årig man)
    Anonym (så fjantigt) skrev 2013-06-06 11:33:46 följande:

Det här är bara så fjantigt att skriva, precis som att alla män skulle vara likadana och som att alla män ens skulle gilla porr. Män är väl fortfarande individer? Jag är iaf helt säker på att min kille inte tittar på porr, så ditt uttalande stämmer tyvärr inte. Jag och min kille har haft den diskussion där jag frågat honom om han tittar på porr, men det gör han inte (jag märker direkt när han ljuger för mig) så nej han tittar inte på porr. Men han tittade på porr någon gång i månaden (dvs mycket sällan) innan vi vart ihop.
    tycker att det är lite komiskt att det alltid är kvinnor som säger att just deras man inte kollar på porr och alltid män som säger att "alla" män kollar på porr...

vist är vi som individer olika men i det stora hela så fungerar vi likadant...
  • Anonym (30årig man)
    Anonym (så fjantigt) skrev 2013-06-06 11:57:51 följande:

Alla män fungerar inte likadant i det stora hela. Det finns större skillnader inom könen än mellan könen. Jag vet att min kille tittat på porr förut och han har också sagt att han inte är särskilt intresserad av det då han tittat så sällan som singel. Nu tittar han inte alls då jag inte vill det och då han inte har något behov av det.
    vilken tur du har som har hittat en man som är exakt lika sexuell som dig och att han inte tänder på att se andra kvinnor nakna...

antingen så har du rätt å han är en av dom få som inte nyttjar porr eller så har jag rätt å då ljuger han för dig, antagligen för att han inte vill såra dig...

själv så tror jag att den ända som med säkerhet kan säga bu eller bä är din karl... 
Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!