Inlägg från: Anonym (lever så) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lever så)

Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!

Jag förstår hur du menar med att du inte vill lämna bara för att sexlivet inte är tillfredsställande, problemet är ju som du själv nämner, att det påverkar din självbild, ditt självförtroende och hur lycklig du känner dig i ditt hela liv. Jag levde i 13 år med en man som inte ville ha sex med mig och det som det gjorde med mig lever jag fortfarande med.

När min nya man nekade mig sex första gången bröt jag ihop och grät och var helt förtvivlad.. det har satt djupa spår i mitt självförtroende som attraktiv och sexig. Idag skulle jag inte stanna kvar i en sådan relation. Idag är min syn på saken att det är ett gigantiskt svek att låta den andra partnern i relationen leva sexlöst om denne längtar efter sex, man är då lika ansvariga båda två att hitta en lösning, allt annat är att överge sin parner och medvetet vara egoistisk.

Var och en lever förstås sitt eget liv men jag önskar att jag gått långt tidigare.. för allas skull.
    Min man idag är min sexuella tvillingsjäl, det är ta mig fan magiskt, jag unnar alla det.   

• Anonym (lever så)

Tillägg.. Jag klarade heller inte att leva sexlöst utan var brutalt otrogen vilket innebar att jag dessutom levde som lögnare och svikare.. Aldrig mer vill jag leva så.

Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!