Inlägg från: Anonym (Ellie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellie)

Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!

Tycker det är sorgligt att läsa om alla som stannar för barnens skull. Skilde mig för 2 år sedan pga att jag var olycklig i mitt äktenskap. Jag insåg att jag var relativt ung fortfarande och kunde inte göra mig själv illa längre genom att leva i en relation som inte gjorde någon glad. Jag kände inte igen mig i den jag hade blivit, jag var bitter, besviken mm.
    Jag anser mig såhär i efterhand ha gjort världens häftigaste mentala inre resa och nu när man är ute på andra sidan och alla inblandade mår bra ångrar jag mig inte en sekund. 

• Anonym (Ellie)
    So much for dreaming skrev 2013-06-09 17:49:49 följande:
    Håller helt med, men jag hade helst sett att min fru faktiskt på något magiskt vis ändrade beteende. Jag tycker ju fortfarande att hon är väldigt sexig och vacker, och att hon utanför sängen är allt jag tycker en kvinna ska vara. 

Även det ett väldigt inspirerande inlägg, du har så himla rätt! 

Hoppas att det kan inspirera någon att våga ta steget till ett rikare och lyckligare liv.
  • Anonym (Ellie)
    So much for dreaming skrev 2013-06-10 10:04:01 följande:
    Du (och många andra här i tråden och på FL) har inspirerat mig till att i alla fall en gång för alla ta tag i problemen. Kommer dock ge det jag redan har en ordentlig chans till. Vi är trotts två i vårt förhållande, och de saker jag saknar hos henne kanske beror på saker jag misslyckats med. Jag kommer göra det jag kan för en framtid där jag trivs bättre, och just nu hoppas jag att min fru kan vara del av den framtiden. 

Visst ska man kämpa för det man har, absolut. Själv hade jag gjort precis allt som stod i min makt men när besvikelsen är för stor och bitterheten genomsyrar precis allt, känslorna är borta, tystnade kvävande och det fysiska känns mer som en stöt än som en beröring var det för vår del dags att gå skilda väger.
    Glömmer aldrig när min dåvarande man sa att det kändes " som ett ton som lossnat från hans axlar" när vi bestämde oss, en otrolig lättnad för oss båda att veta att vi kommit fram till ett beslut och att vi kunde gå vidare. 
  • Anonym (Ellie)
    So much for dreaming skrev 2013-06-10 20:18:07 följande:
    Jag är inte främmande för att gå på annat håll än min fru, men då vill jag först att hon och jag befinner oss där du och din före detta man befann er innan ni skilde på er, Ellie. Och jag kommer antagligen behöva en hel del ytterligare begrundande och idébollande innan jag faktiskt tar ett sånt beslut. 

I övrigt tror jag det är ungefär precis så som du beskriver det Elin, min fru har en föreställning kring sex främmande min egen, och till på detta har hon dåligt självförtroende. Det blir som du skriver en ond cirkel av bitterhet, besvikelse och frustration, och ofta känner man sig som ett svin då man alldeles för ofta lobbar hårt för aktiviteter som man sen tonåren lärt sig att båda ska vilja och ta initiativ till, och inte bara mannen, för då är han en gris och inget att ha. Och ett ännu större svin är man när börjar titta åt andra kvinnor på "det" sättet.

Men, nu har jag i alla fall sagt till min fru att vi behöver prata, nu ikväll, och hon verkar haja att det är något viktigare än vilken färg jag vill ha på  husgrunden det handlar om. Tack för att ni peppat mig och fått mig att förstå att jag inte är ensam, och det finns alternativ till att ha det som jag har det. Tack =)
    "Lycka till" och berätta gärna hur det gick.
Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!