Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!
Hej.
Lyfter denna tråden lite????
Vill bara säga först av allt att jag är ingen van forumskrivare, men jag känner att jag måste få skriva av mig lite....
Jag är sambo med en kvinna sedan drygt fyra år tillbaka. Vi har det bra på många sätt, vi har det ganska bra ekonomiskt, vi fördelar hushållssysslor på ett väl fungerande sätt osv. osv...
Jag har 2 pojkar på 9 och 11 år sedan tidigare. Hon har en pojke på 8 och så har vi en gemensam dotter på 3år.
Problemet med min sambo är att hon aldrig någonsin tar initiativ till sex eller närhet öht.
Vill jag ha nåt så får jag ta det. Detta gör ju såklart att jag känner mig väldigt oattraktiv och ledsen. Vi män vill ju också ha bekräftelse och att motparten tar initiativ ibland. Vi har pratat om det( på mitt initiativ såklart) om varför hon agerar på detta sättet, men får bara till svar att hon inte vet varför. Jag har frågat henne om det har hänt henne något, om det är jag som behöver göra något mer för att tända gnistan, om det kan vara P-pillerna som gör att hon blir avtrubbad?...Jag får bara svaret att hon vet inte! Jag har t.om under en 2 månaders period prövat att inte vara den som tar initiativet för att se om hon fattade vinken. Det resulterade i 2 månaders total brist på närhet och jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv! I samband med detta skulle vi åka iväg på en resa hela familjen, och jag tänkte att hennes lust kanske kommer tillbaka nu när hon kan lägga vardagen åt sidan och slappna av....men det gjorde ingen skillnad.
Vi har pratat om detta 2 gånger nu och efteråt blir det bra igen i ca 3-4 veckor sen är det tillbaka på ruta ett. Jag är av den uppfattningen att om man bara sätter sig ner o pratar om problemen så kan man lösa det mesta, men hon öppnar inte upp sig.
Jag har pratat med personer som står mig väldigt nära och dom säger alla samma sak.. Lämna henne! Och jag känner mig så jävla naiv, för jag vet ju att dom har rätt!
Jag har in i det sista gripit efter halmstrån men innerst inne vet jag vad jag behöver göra????
Det som också självklart är en stor sorg är att det drabbar barnen också, men jag går under om detta fortsätter.
Sedan måste man ju se på helheten av ett förhållande. Hon kanske gör annat som visar att hon gillar dig?