• Arwen77

hårtoning?! ???

Jag gick till frissan och ville tona håret, i tron och enl tidigare erfarenhet att den tvättas ur efter ett tag.....men flera veckor har gått och det har inte hänt nånting! Någon som vet varför??? Kan det ha blivit nåt fel?? Hon sa att den kommer att mattas av efter hans typ och att det inte skulle bli nån rand i utväxten som på färgat hår. men va fan, var det färg ändå eller??!

• Svar på tråden hårtoning?! ???
  • läkarstudent

Oftast använder man ju intensivtoningar, och de går inte ur håret helt. Däremot mattas färgen som sagt av, och är toningen inte så långt ifrån din vanliga färg så brukar det inte synas så mycket när rötterna kommer. Men har du tonat det flera nyanser mörkare än din naturliga färg så kommer det antagligen synas, tyvärr.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Whitetrash86

Tonade håret, färgen som jag tonade försvann efter 2-3 tvättningar. Och nu har jag haft samma nyans i 5-6 veckor och det lär inte försvinna i första taget heller, ska dock färga det nu så att det blir rätt.

• Arwen77

ok, jag får nog ringa och fråga frisören jag var hos imorn. Kan va jag som missuppfattade det hela, jag har ju tonat hemma förut med intensivtoning och då försvann den efter typ en månad eller så....men det blev inte så bra heller den gången så därför ville jag göra hos frisör.

• Powderpuff

Skillnaden på färg och toning är att de sätter sig i olika skikt i hårstrået. En toning sätter sig ytligare och kan därför ibland tvättas ur lättare. På ett blekt hår kan dock toning sitta bättre än färg många gånger. Vill du att de ska tvättas ur mycket skulle jag istället rekommendera en enkomponentstoning som du även kan köpa med hem för underhåll

• Whitetrash86
    Arwen77 skrev 2013-06-04 21:25:02 följande:
    ok, jag får nog ringa och fråga frisören jag var hos imorn. Kan va jag som missuppfattade det hela, jag har ju tonat hemma förut med intensivtoning och då försvann den efter typ en månad eller så....men det blev inte så bra heller den gången så därför ville jag göra hos frisör.
    Frissan till mig sa att all färg skulle vara borta efter ca 8 tvättar. Men det stämmer som sagt inte. Då jag har tvättat håret mycket mer än 8 ggr.
  • ummabdilleh

Använd ofta inpackning och.även balsam. Det tar ut toningen fortare. Toning sätter sig hårdare i både blekt och skadat, torrt hår

• Arwen77

ja hon sa nåt om det, men jag fattade nog inte vad hon menade riktigt....hon sa att det inte märks på utväxten eftersom den "fade´as" ut...men att den typ nog skulle hålla över sommaren. Inte så att jag blev missnöjd med färgen eller så...men ville nog inte att den ska sitta permanent för då hade jag ju färgat håret istället. Hon sa att den vaqr väldigt skonsam, osv....verkar inte som dom använder "lättare" toningar på salonger. Det var dessa dom använde sa hon.

• avstängd

Jag har lite samma fråga och skrev nyss en tråd om det. Har både en 2 månader gammal toning och 1 månad gamla färgade slingor i mitt hår som jag vill ha bort! Hur ska jag gå till väga? Går det att få bort färg eller växer den bara ut? Kan man få färgen att tvättas bort eller åtminstone blekas  med shampoon och inpackingar?

Svar på tråden hårtoning?! ???