Inlägg från: Anonym (i samma sits) |Visa alla inlägg
  • Anonym (i samma sits)

Misshandlad - umgänge. Behöver råd

hejsan!
    jag rekommenderar att du skaffar dig en bra advokat till att börja med.
    tyvärr kan jag säga att i dagens samhälle kan en förälder som misshandlat kräva sig rätten att träffa sina barn och tingsrätten säger ok.
    sen om det blir med eller utan kontaktperson (soc inblandad ) beror helt på om kommunen har de tillgångarna.

orsak varför de han gjort dig inte spelar nå roll är att barn ska se att den andra föräldern inte är ett monster.

min son (3år idag )blev psykiskt misshandlad av sin biologiska far (2 1/2år när det hände)  men nu ber han om umgänge.
    som min advokat säger så e de bara en tidsfråga när det kommer igång. jag har dock gjort allt för att min son skall hinna läka innan umgänget kommer igång.

försöker mitt bästa att ge sonen hjälpen han behöver men det är väldigt svårt i Sverige att få de man behöver även fast det finns.

efter händelsen som soc oxå utrett o klassade som psykisk misshandel har min son gått tillbaka i tal är rädd för vuxna har svårt att lita på mig då han under tiden detta hemska hände började lösa upp alla känslor till mig.  har hysteriska utbrott. mm.

jag säger som så här, om jag tänker på mig själv vill jag inte att min son skall träffa sin biofar igen.
    men tänker jag på min son så har han rätten att känna honom. o då kan han inte försköna biopappan utan vet exakt vem han är. dock är jag rädd för att min son kan må dåligt av att träffa biofar igen.

hoppas allt löser sig.

stora  kramar då jag vet att de e tufft

• Anonym (i samma sits)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2013-06-10 20:44:52 följande:
    Blir så ledsen när jag läser det du skriver!! Gått tillbaka i tal det är ju fruktansvärt! Förstår vad du menar jag har en mycket tryggare kille här hemma som inte är lika rädd längre. Förstår vad du menar med kontakten. Jag tänker också som du. Vill verkligen att sitt barn ska må bra. Jag har skaffat advokat och han säger som din att det är en tidsfråga men eftersom han är så liten så kommer det ta tid att bygga en relation. Hoppas rätten har samma inställning?! Känns hemskt att kasta sig ut och lita på en advokat och en rätt för man harangen aning om hur det går. Har ni varit i rätten ännu? Hur tänker du att umgänget ska se ut? Var det 6 månader sedan han träffade sin pappa? Många frågor... Hoppas på svar.
    de hände i september förra året, rätten kommer fatta sitt beslut angående umgänge i september.
    vi har haft samarbetssamtal som tingsrätten fattade beslut om sist. inte gått så bra då jag bara vill skrika "du har skadat min son" o när han försöker lägga skulden på alla andra runt sonen (att det  inte alls är hans fel att pojken mår dåligt)

rätten bryr dig inte om pojken känns det som,
    ungefär som polisen de lägger ner misshandels utredningen med grunden att de fattas bevis,
    de har inte ens förhört idioten (ja jag är väldigt arg) min son har gått bak i tal, är arg har svårt att separera sig från ett gäng om vi är ute tex alla får inte plats i hissen mm.
    skall inte skattepengarna gå till att skydda barn, vid misstanke om misshandel av barn skall man inte lägga ut lite pengar???
    dessa saker tycker jag inte soc, polis eller rätten tar på allvar.
    de skiter i att min son fortfarande mår dåligt.

umgänget kommer se ut som rätten tvingar mig till, jag skall dock be dem vänta tills bup sagt sitt om pojken är stark nog att träffa "pappan".

som sagt ja har mina känslor som styr väldigt mycket i detta så jag vill och har bett bup att står för min son. jag vill att de ska säga va som är bäst för pojken, sen om de tycker att umgänge e bra får jag stå snällt o hålla andan tills man ser om de verkligen e de eller inte. 

men ert barn är litet så de blir lite lättare, de kan få en relation på ett annat sätt. så länge du får övervakat umgänge så är det bra. har du krävt föräldrar utbildning innan han får börja träffa barnet igen??

lycka till! 
  • Anonym (i samma sits)

inne på 9:de månad utan umgänge. han har alltså inte fått träffa sonen än, i början sa soc till o med att ringa polisen om han kom i närheten samt att om jag tillät honom träffa sin bio pappa att soc kunde omhänderta sonen från mig.

äntligen kommit igång med bup idag o de kändes skönt, visst nästa gång jag går dit är det en annan person som jag pratar med men känns skönt att någon står på sonens sida o bara hans sida!

• Anonym (i samma sits)

kom bara ihåg att stå på dig du är den ända som kan prata för ditt barn men sen är det viktigt att du skiljer på dina känslor kring det hela... (detta är det absolut svåraste i de hela)
    du och barnet är inte en o samma sak. de e va jag kämpar med o de svider i mig..
    jag kan inte hindra men jag kan skydda o de kommer jag göra så länge jag lever ;)

kram o lycka till

• Anonym (i samma sits)
    Anonym (Kunnig) skrev 2013-07-20 17:23:51 följande:
    I en ev vårdnadstvist kommer soc stå på pappans sida, det gör de nästan alltid. Om det döms till umgänge med umgängesstöd så är det under begränsad tid.
    Det spelar sällan någon roll om du kommer med bevis på att han ärolämplig. Pappor ska ha umgänge även om barnet berättar att "pappa brukar kissa mig i ansiktet".
    Våldsdömda fäder - även de som dömts för att ha misshandlat sina barn -.- har också rätt till umgänge, oavsett vad barnet tycker.
    Och ja jag vet,på papperet är det barnet som har umgängesrätt, men i verkligheten har det umgängesplikt.

Mycket vanligt är även att våldsfallen läggs ner i brist på bevis, oavsett hur mycket bevis man har. Tyvärr.
    tänk om folk skulle fatta detta, hur stolta skulle dom va för att bo i detta land?

o orsaken till att de e så, jo så att barnen kan se att föräldern inte är ett monster bara att den har bra o dåliga sidor. HAHAHA!!!! o till vilket pris!?
  • Anonym (i samma sits)

hej på dig, vet inte hur de går för dig men här rullar samma kula runt runt runt.
    jag har bett min handläggare på soc ringa mig pga min son innan sommaren, nu har jag till o med bett kollegor säga till henne att ringa men nej, min son skiter hon i.

ja de har snart gått ett år sen min son va borta från mig 1 ca 2 veckor. han har fortfarande inte hittat tillbaka sitt tal. nu e han i stadiet av vad 2-2 1/2 åringar är alltså 1 år efter. o min oro skiter man i.

har haft samarbetssamtal som tingsrätten ordnade vi hade 2 o nu får jag skit för att dom inte kunde fixa flera pga semester o jag avbokade sista pga sjukdom.
    o i va motparten skicka till tingsrätten gör mig spy färdig, jag fattar inte hur man kan säga en sak på plats men sen säga helt annat till tingsrätten.

min son har inge värde i svenska myndigheters ögon. han skall tvingas träffa en främling som skiter i hur pojken mår så länge han får som han vill. mår illa har mardrömmar om denna personen.

inatt drömde jag att han bröt in sig hos oss packa pojkens saker o sen skulle ta pojken men att han först skulle ta livet av oss, i drömmen försökte han döda min dotter som ännu ligger i magen. han gick fram till hennes säng o börja hugga med en stor kniv. han trodde hon låg i sängen då de låg en vetepåse som värmde upp sängen åt henne medan hon låg o amma.

kan ni fatta att jag inte vågar lämna min son till någon jag har såna drömmar om?
    o de värsta är att nu när jag är vaken så får jag inte drömmen till att vara omöjlig när det gäller sonens bio-pappas tendenser.

jag skall snart tillbaka till tingsrätten o denna gång kommer han se att jag är på smällen att jag gått vidare i mitt liv o att han verkligen inte betyder något, att jag inte bråkar för att göra hans liv jobbigt utan för att jag vill skydda min son. o de är min uppgift som mamma. eller så inser han absolut inget alls!!
    hahahaa. hoppas de skrev hans kommentarer o skickade dom till tingsrätten,

toppen exempel på hur dom gick...
    1. jag vill bara ha samtalen för att få en relation med honom så att jag kan skaffa barn med honom igen.
    2. han tror inte på psykologi mer än att jag är en psykopat. (detta då man försökte förklara vilken skada sonen tog av att vara ifrån mig i nästan 2 veckor.)
    3. att han tog sonen i 2 veckor va bra, han gjorde inget fel mot någon.

ja som sagt han ser värden ut ett perspektiv jag inte kan föreställa mig. men jag är redo på att umgänget kommer tvingas igång om inte tingsrätten vill vänta in bups utredning på sonen. ( de vill utreda att sonen inte har någon form av utvecklings störning, då hans tal blev såpass hindrat av händelsen samt hans sätt att vara de tycker de får lite klockor att ringa. själv blev jag arg när hon sa det men idag bryr jag mig inte om va de kommer fram till min son är min son, jag älskar honom va som än händer oavsett om de hittar något eller inte (finns på bio-pappans sida ) om detta skulle va fallet så måste tingsrätten verkligen tvinga bio-pappan till att inse att barn tar skada.  )

ne nu ska jag försöka sova lite till svettningarna från mardrömmen har avtagit nog mycket.

Svar på tråden Misshandlad - umgänge. Behöver råd