Misshandlad - umgänge. Behöver råd
hejsan!
jag rekommenderar att du skaffar dig en bra advokat till att börja med.
tyvärr kan jag säga att i dagens samhälle kan en förälder som misshandlat kräva sig rätten att träffa sina barn och tingsrätten säger ok.
sen om det blir med eller utan kontaktperson (soc inblandad ) beror helt på om kommunen har de tillgångarna.
orsak varför de han gjort dig inte spelar nå roll är att barn ska se att den andra föräldern inte är ett monster.
min son (3år idag )blev psykiskt misshandlad av sin biologiska far (2 1/2år när det hände) men nu ber han om umgänge.
som min advokat säger så e de bara en tidsfråga när det kommer igång. jag har dock gjort allt för att min son skall hinna läka innan umgänget kommer igång.
försöker mitt bästa att ge sonen hjälpen han behöver men det är väldigt svårt i Sverige att få de man behöver även fast det finns.
efter händelsen som soc oxå utrett o klassade som psykisk misshandel har min son gått tillbaka i tal är rädd för vuxna har svårt att lita på mig då han under tiden detta hemska hände började lösa upp alla känslor till mig. har hysteriska utbrott. mm.
jag säger som så här, om jag tänker på mig själv vill jag inte att min son skall träffa sin biofar igen.
men tänker jag på min son så har han rätten att känna honom. o då kan han inte försköna biopappan utan vet exakt vem han är. dock är jag rädd för att min son kan må dåligt av att träffa biofar igen.
hoppas allt löser sig.
stora kramar då jag vet att de e tufft