• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (student)
    juli14 skrev 2014-05-05 09:38:28 följande:
    Tiden går ruskigt snabbt! Vi planerar att bli gravida i höst, så ska jag försöka påbörja c-uppsatsen under föräldraledigheten smile1.gif det blir så bökigt att få ihop alla kurser annars, eftersom jag är sista "kullen" som går med den studiegången jag gör... smile2.gif  
    Jag är också en sån där "gamla lärarprogrammet"-student... Så måste liksom läsa sista terminen senast ht16 >_> Så irriterande att dom lägger ner kurserna i förväg (examen går att ta inom gamla lärarprogrammet till ht18)
  • juli14
    Anonym (student) skrev 2014-05-07 20:29:31 följande:
    Jag är också en sån där "gamla lärarprogrammet"-student... Så måste liksom läsa sista terminen senast ht16 >_> Så irriterande att dom lägger ner kurserna i förväg (examen går att ta inom gamla lärarprogrammet till ht18)
    Ja, jag förstår inte alls varför man måste ändra gången hela tiden. Förnya innehållet, men behåll kursernas placering på terminen! haha. Jag tror de ändrar var eller varannan termin för att... jävlas med de som bestämmer sig att ta ledigt mitt i studierna? 
  • Anonym (student)
    juli14 skrev 2014-05-08 07:25:46 följande:
    Ja, jag förstår inte alls varför man måste ändra gången hela tiden. Förnya innehållet, men behåll kursernas placering på terminen! smile1.gif haha. Jag tror de ändrar var eller varannan termin för att... jävlas med de som bestämmer sig att ta ledigt mitt i studierna? 
    Haha ja det känns nästan så :P 
  • juli14
    Anonym (student) skrev 2014-05-10 13:39:06 följande:
    Haha ja det känns nästan så :P 
    Haha , hur går studierna? Skönt med sommarlov snart?
  • Anonym (student)
    juli14 skrev 2014-05-12 07:31:32 följande:
    Haha smile2.gif , hur går studierna? Skönt med sommarlov snart?
    Det rullar på. Så mycket just nu (VFU men tillhörande inlämningsuppgifter) kombinerat med en del vab... Hur går det själv? Sjukt skönt med lov snart! Vi kommer antagligen vara lediga hela sommaren också :)
  • juli14
    Anonym (student) skrev 2014-05-12 20:37:08 följande:
    Det rullar på. Så mycket just nu (VFU men tillhörande inlämningsuppgifter) kombinerat med en del vab... Hur går det själv? Sjukt skönt med lov snart! Vi kommer antagligen vara lediga hela sommaren också :)
    Va? Har ni VFU nu? Våra har alltid legat till hösten/vintern. Alltid antingen i november eller feburari. Antingen under lucia eller den värsta vinterkräksjuke-perioden... Ni har tur!
    Det går jätte bra, mina betyg stiger i stadig takt med att utbildningen fortskrider. Det är märkligt hur avancerade kurser är de som går bäst.

Skönt att vara ledig hela sommaren! Jag funderar på att gå en sommarkurs på distans, 15 hp med ett seminarium via nätet i veckan, som jag blivit antagen på. Blev erbjuden jobb och har fått schema osv, men förra sommaren när jag jobbade där så hade jag till ingen semester,  och med diverse magsår osv. pga stress. Så sist jag var ledig mer än ett par dagar var en vecka förra julen (2012!).. Nu ska vi ta det lugnt ihop, resa och sen komma hem och bli gravida haha.
  • Anonym (student)
    juli14 skrev 2014-05-13 10:24:23 följande:
    Va? Har ni VFU nu? Våra har alltid legat till hösten/vintern. Alltid antingen i november eller feburari. Antingen under lucia eller den värsta vinterkräksjuke-perioden... Ni har tur! smile1.gif
    Det går jätte bra, mina betyg stiger i stadig takt med att utbildningen fortskrider. Det är märkligt hur avancerade kurser är de som går bäst.

Skönt att vara ledig hela sommaren! Jag funderar på att gå en sommarkurs på distans, 15 hp med ett seminarium via nätet i veckan, som jag blivit antagen på. Blev erbjuden jobb och har fått schema osv, men förra sommaren när jag jobbade där så hade jag till ingen semester,  och med diverse magsår osv. pga stress. Så sist jag var ledig mer än ett par dagar var en vecka förra julen (2012!).. Nu ska vi ta det lugnt ihop, resa och sen komma hem och bli gravida smile1.gif haha.
    Jo, nackdelen med att ha nu blir ju dock att det är massa ledighet (påsk, valborg) och massa saker som inte hunnits med tidigare som ska göras nu.. Så det är ibland svårt att få tid att göra det man vill/ska.

Då låter ju verkligen som distanskursen som ett bra alternativ :) Man måste vara ledig ibland för att orka med!
  • juli14
    Anonym (student) skrev 2014-05-13 15:17:12 följande:
    Jo, nackdelen med att ha nu blir ju dock att det är massa ledighet (påsk, valborg) och massa saker som inte hunnits med tidigare som ska göras nu.. Så det är ibland svårt att få tid att göra det man vill/ska.

Då låter ju verkligen som distanskursen som ett bra alternativ :) Man måste vara ledig ibland för att orka med!
    Ja juste! Du har alldeles rätt. Jag tänkte inte ens så långt.. Knepigt :-/ 

Absolut, jag tror det med. Och med internetuppkoppling kan vi till och med åka utomlands och jag kan ändå vara ikapp. 

När planerade du/ni att skaffa barn förresten? Nu under sommaren?  
  • dagg03

Hur känner ni när andra meddelar att de ska ha barn? Senaste tiden har det varit flera stycken per vecka som skriver på fb att de väntar barn. Jag vet inte om det är för att jag själv hade kunnat haft ett barn om bara två månader (om vi inte gjort abort) men varje gång någon skriver att de ska ha barn så får jag en klump i magen och känner mig deppig. Det är inte så att jag önskar att dom inte vore gravida, jag önskar bara att jag fick vara en av dom. Men men.. om ett år kan jag och min sambo förhoppningsvis börja försöka. 

• Anonym (16-bebis)
    dagg03 skrev 2014-05-13 19:49:59 följande:
    Hur känner ni när andra meddelar att de ska ha barn? Senaste tiden har det varit flera stycken per vecka som skriver på fb att de väntar barn. Jag vet inte om det är för att jag själv hade kunnat haft ett barn om bara två månader (om vi inte gjort abort) men varje gång någon skriver att de ska ha barn så får jag en klump i magen och känner mig deppig. Det är inte så att jag önskar att dom inte vore gravida, jag önskar bara att jag fick vara en av dom. Men men.. om ett år kan jag och min sambo förhoppningsvis börja försöka. 

För mig känns det rätt okej men det är inte så många runt mig som har barn eller är gravida så det gör inget om det är 1-2 gravida eftersom det heller inte är några nära vänner. Förstår att det känns annorlunda för dig som en gång varit gravid. Vad väntar ni på innan ni kan börja? Vi kan ev börja vid årsskiftet men troligen i april/maj nästa år.
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?