• Limen

Lärare

Hej

Min son går i särskolan med diagnos i autistspektrat och lätt utv.störning.
    I skolan är han tydligen vild, elak och läraren orkar inte med honom. Hemma är han snäll och alltid glad, visar inte alls det som läraren förklarar.

Dom är 8 barn i klassen och det är förstås för många barn, alla med alla möjliga och omöjliga diagnoser.

Nu håller läraren, rektorn och assistenten på att tjata och försöker övertyga mig om att medicinera/droga min son och det är något jag inte vill. Med vilken rätt har dom att trakassera mig med det (känns verkligen som trakassering) ska dom inte lösa sina skolproblem och situation istället då det uppenbarligen inte fungerar?

Ifall dom fortsätter att tjata och inte accepterar beslutet att jag inte kommer att droga sonen, hur ska jag få dom att sluta, detta gör mig vansinnig.

Tips och råd mottages gärna :)

• Svar på tråden Lärare
  • skåneflicka

Är lärare - dock inte i särskolan... Jag föreslår att du, om du har möjlighet, tar ledigt ett par dagar och följer med din son till skolan så att du får en bild av hur problematiken är där. Kanske kan du som känner honom väl ge skolan tips på hur de ska bemöta honom. Sedan föreslår jag att du bokar in ett möte med BUP/habilitering (vet inte vilka kontakter ni har...) där även personal från skolan är med. Ni måste ju i lugn och ro göra en plan för hur det ska bli bättre i skolan.

Hoppas att det löser sig!  

• Limen

Tack, vi har kontakt med Barn o ungdomshab och allt därtill. Skolan har pratat med dom och vet exakt hur läget är och hur han ska bemötas, vi pratar om det veckovis. Jag får telefonsamtal så gott som varje dag från skolan men orkar snart inte försöka lösa skolsituationen längre.

Jag har varit i skolan och sett vilken kaos som råder där. Min son var ensam i ett rum och dom övriga barnen härjade hejvilt i klassrummet. Helt galet!

Nja, fortsättning följer...

Hej så länge

Svar på tråden Lärare