• mindran

Klänning till bröllop för nyförlöst, hjälp!

Ja, nu ska vi på bröllop om ungefär en vecka, och jag har inte den blekaste aning om vad jag ska ha på mig! Jag födde den 3 maj, och har fortfarande massa lös hud, så helst inget som sitter för tajt. Inte för formellt, utan mer "kalasfint" då klädkoden är sådan. Gärna något som passar med dotterns klänning (som är lila). Och just det, jag ligger på ca 46/48 i klädstorlek.

Så - SHOOT!! Skrattande Gudarna ska veta att jag behöver all hjälp jag kan få, hehe.. ;)

• Svar på tråden Klänning till bröllop för nyförlöst, hjälp!
  • La Lola

Exakt vad är det för klädkod då?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola

Har de skrivit "kalasfint" på inbjudan alltså?

• Rani

Jag har inga klänningstips (är själv usel på klänningar) men mitt "trick" för att dölja degmagen vid festligare tillfällen var att ha en fin kavaj, insvängd i midjan och uppknäppt, över klänningen. Den dolde magen fint och gav bra form på överkroppen. Den ger illusionen av en midja så att säga.

• Peachpie

Jag skulle satsa på en kläning med empireskärning dvs skärning precis under bysten. Kan du annars tänka dig att ha "hållainmagen-trosor"? Det finns bra såna på Lindex om du vill kolla. Ett par "hållainmagen-trosor" och en klänning med empireskärning?
    Jag brukar ha trosor som håller in, strumpbyxor med samma effekt och en underklänning med slimmande och utslätande effekt under klänningar och det funkar bra på mig men jag har i och för sig "extra hull" 
    Jag vet inte hur det funkar på lös hud men det borde funka tycker jag.  

• mindran

La Lola - de har inte skrivit någon klädkod alls, utan det är bruden (min mamma) som beskrev klädkoden som sådan.

Rani - Jättebra tips, men jag funderar på om det inte kan bli för varmt med kavaj? Vi ska vara utomhus.

Peachpipe - Ska ge mig ut på stan i helgen och köpa "hålla-in-magen-trosor"! ;) Tusen tack för tipsen!

• La Lola
    mindran skrev 2013-06-05 16:04:13 följande:
    La Lola - de har inte skrivit någon klädkod alls, utan det är bruden (min mamma) som beskrev klädkoden som sådan.
    Jaha....
    Om du är hyfsat lång kanske en maxi-klänning kan vara något? Eller en A-formad kortare?
  • Rani
    mindran skrev 2013-06-05 16:04:13 följande:

Rani - Jättebra tips, men jag funderar på om det inte kan bli för varmt med kavaj? Vi ska vara utomhus.

Peachpipe - Ska ge mig ut på stan i helgen och köpa "hålla-in-magen-trosor"! ;) Tusen tack för tipsen!

Kanske en linnekavaj? Sedan vida linnebyxor och en amningsvänlig blus med knäppning.
  • Rani
    Rani skrev 2013-06-05 19:30:44 följande:
    Kanske en linnekavaj? Sedan vida linnebyxor och en amningsvänlig blus med knäppning.

Eller jag tar tillbaka det där med byxor. Jättedumt att köpa om man inte har sin vanliga form. Satsa på en klänning plus kavaj istället.
  • Alexi

Men ammar du? Finns ju fina amningsklänningar att köpa, det hade jag en på vår sons dop tex.

Svar på tråden Klänning till bröllop för nyförlöst, hjälp!