• MammaAnne

Snuvad på fosterrörelser :(

Som rubriken lyder så känner jag mig snuvad på fosterrörelser när jag har moderkakan i framvägg :( känner inte alls mycket vissa dagar o blir då ist orolig o får för mig att nått har gått fel :( med mina andra två barn kände jag massor o såg barnen göra kullerbyttor i magen. Men inte med denna kille. Är visserligen bara i v 23 men ändå vill oxå känna ordentliga sparkar nu som min kompis gör o hon är bara i v 20 :( suck är det fler som har det såhär? Känner mig ledsen o känner mig inte riktigt gravid, ser ju att magen är stor men är det nån där inne lixom. Behöver bara gnälla av mig lite känner jag. Men skulle va skönt o höra om fler har känt era bebisar sent eller om det bara är jag :(

Ha det bäst!!

Älskar er mina små busfrön...
  • Svar på tråden Snuvad på fosterrörelser :(
  • eliten

Jag väntar mitt tredje barn nu och detta är första gången jag haft moderkakan i framvägg så ja det är lite tråkigt att inte känt på samma sätt men det kommer.
    Är i v32 nu och då är det ingen skillnad på hur mycket sparkarna känns längre..

• StarStruck

Jag hade moderkaka i framvägg + att jag var överviktig men jag kände massor med sparkar

• caaroline

När jag var i v.23-25 så åkte jag på ultraljud två gånger pga oro över fosterrörelserna, vissa dagar kunde jag känna massor och andra dagar inte. I domdär veckorna har dom mycket plats i magen fortfarande, det är väldigt vanligt enligt min bm att de kan variera mycket i just dessa veckor.

Jag kände mig långt ifrån gravid då, lände mig mest fet och tyckte att alla skulle tycka att jag såg fet ut istället för gravid. Men tro mig, snart tar magen en himla fart och växer fortare än du tror. De finns perioder under graviditeten där magen drar iväg i en himla fart och snart är den en stor bebismage som är så fin!

• Mabaja

Bara för att du har moderkakan i framvägg nu betyder ju inte att den är det om nån vecka. Mina har varierat mycket och ofta. :) bakvägg, framvägg, lågt sittande, högt sittande.

• Flickan och kråkan

Det kan bero på barnet också. Min första var en stillsam räka. Moderkakan i bakvägg. Min andra var en vild liten groda. Kände mycket mer än med första barnet. Moderkakan i framvägg. Min trea (som beräknas vara här om 2 veckor) är någonstans mitt emellan. Rörligare än ettan, men stillsammare än tvåan. Moderkakan i framvägg.

Oftast är det i den tidiga graviditeten som skillnaden kan kännas.  

• StarStruck

det beror också på hur bebis ligger, ligger den med ryggen mot din mage så sparkar den ju liksom i luften och då känns det ju inte heller

• Phalaenopsis

Det var väl i v. 23 någon gång som jag kände sparkarna för första gången - och då bara precis när jag låg stilla och skulle sova (också moderkakan i framvägg). Nu i v. 26 kommer det några sådär en gång i timmen. Det kommer, bara lite senare.

• honeydew
    Mabaja skrev 2013-06-05 11:54:40 följande:
    Bara för att du har moderkakan i framvägg nu betyder ju inte att den är det om nån vecka. Mina har varierat mycket och ofta. :) bakvägg, framvägg, lågt sittande, högt sittande.

Moderkakan sitter väl fast i livmodern, den kan väl inte röra på sig och ändra position?? (Mer än att den kanske flyttas lite uppåt allt eftersom magen växer). Eller har jag missförstått något?

Hade för övrigt också moderkakan i framvägg första gången, och rörelserna kommer. Det tar bar lite längre tid
  • Solrosens

Eh moderkakan flyttas inte. Min är i bakvägg sa de på mitt RUL och så förblir det denna grav!

• tjockobbe
    MammaAnne skrev 2013-06-05 11:06:13 följande:
    Som rubriken lyder så känner jag mig snuvad på fosterrörelser när jag har moderkakan i framvägg :( känner inte alls mycket vissa dagar o blir då ist orolig o får för mig att nått har gått fel :( med mina andra två barn kände jag massor o såg barnen göra kullerbyttor i magen. Men inte med denna kille. Är visserligen bara i v 23 men ändå vill oxå känna ordentliga sparkar nu som min kompis gör o hon är bara i v 20 :( suck är det fler som har det såhär? Känner mig ledsen o känner mig inte riktigt gravid, ser ju att magen är stor men är det nån där inne lixom. Behöver bara gnälla av mig lite känner jag. Men skulle va skönt o höra om fler har känt era bebisar sent eller om det bara är jag :(

Ha det bäst!!

Är i vecka 26 med första o har moderkakan i framvägg. Har känt bubbel sen jag var i vecka 15 tror jag o därifrån har det bara ökat till ordentliga buffar o sparkar.

Min barnmorska sa att moderkakan inte alls måste blocka rörelserna i magen när jag frågade henne..
    BF 30 september
  • Plopps80

Hade moderkakan i framvägg sist och visst att jag inte kände så mycket i vecka 23 men vänta du det kommer sen.

• Fenixen

Jag har också moderkakan i framvägg. Är gravid i v. 22 med tredje barnet och känner inte så mycket rörelser. Nu sista veckan har jag känt något, men det är när jag själv är stilla, typ liggandes. Annars är det svårt att känna något.

• LEW

Väntar fjärde barnet och känner mig precis som du ts snuvad på rörelserna. Har moderkakan i framvägg och haft i bakvägg de tre andra gångerna.

Tänker att ni som väntar första barnet har inget att jämföra med. Jag känner ju rörelser. Men långt långt ifrån vad jag gjort med de andra tre. Är i vecka 26 nu. Kanske blir mer efterhand. Men fram hit är det STOR skillnad!

Moderkakan kan absolut inte flyttas under graviditeten!?

Svar på tråden Snuvad på fosterrörelser :(