• Rue

Slag mot huvudet.

I fredagskväll när jag cyklade hem från jobbet kom jag fel vid en trottoarkant, ramlade och hann inte ta emot mig utan landade på axeln och bakre sidan av huvudet(ej tinningen). Slog upp ett Jack och det blödde som 17. Tror jag blev chockad för reste mig upp (tror inte jag var avsvimmad men har en kortare lucka i minnet) och tog mig hem. Fick tvättat bort allt blod och fick stopp på blödningen efter ett tag. Helgen mådde jag ganska bra men lite snurrig och en jästa huvudvärk, inte så konstigt. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle söka akut om det blev värre, annars vila. Försökte jobba i måndags men fick gå hem efter halva dan och är nu hemma och vilar. Klarar kortare promenader typ men inget ansträngande , kan inte se för länge på tv och sover mkt. Gissar att det är en lättare hjärnskakning men när borde yrseln och värken försvinna? Ngn risk att det är ngt värre? Mår som sagt helt ok förrutom yrsel och huvudvärk.

• Svar på tråden Slag mot huvudet.
  • Mercedez

Du hade hjälm så klart? Hursomhelst..kontakta läkare igen om du har besvär

• Rue

Ingen hjälm tyvärr, blir till att införskaffa nu dock. Undrar mest om det är vanligt att fortf ha problem 5 dgr efter en ev hjärnskakning.

• Mercedez
    Rue skrev 2013-06-05 13:32:07 följande:
    Ingen hjälm tyvärr, blir till att införskaffa nu dock. Undrar mest om det är vanligt att fortf ha problem 5 dgr efter en ev hjärnskakning.

Kontakta sjukvården ist
  • Rue

Ngn annan som vet? Hur lång tid tog det för era symtom att försvinna, ni som haft hjärnskakning. Har som sagt pratat med sjukvårdsupplysningen som bad mig söka om det blev värre. Hade dom vart oroliga tror jag inte att dom vågat chansa utan hade nog bett mig åka in. Fått en hjärnskakning vid fall på snowboard för många år sedan- då mådde jag MKT värre med kräkningar etc men det gick över på ca 2-3 dar.

• Ninaa84

Har det blivit värre? Eller är det konstant? Det bästa är nog att boka en VC tid för en ordentlig undersökning.

• josen 1

Det behövs även en läkarundersökning ifall det skulle bli aktuellt med ersättning från försäkringsbolag.. Så lika bra att kolla :)

• Rue

Tack för svar, mår mkt bättre så va nog ingen fara med skallen😃. Avslutar tråden här/ts.

• Örontrumpet
    Rue skrev 2013-06-07 14:20:46 följande:
    Tack för svar, mår mkt bättre så va nog ingen fara med skallen😃. Avslutar tråden här/ts.
    Hur ser hjälmen ut som du köpt?
  • Rue

Inte köpt nån än, men inte cyklat heller. Blir dock den mest diskreta jag kan hitta. Tack för intresset😄

• Örontrumpet
    Rue skrev 2013-06-07 15:55:20 följande:
    Inte köpt nån än, men inte cyklat heller. Blir dock den mest diskreta jag kan hitta. Tack för intresset😄
    Det finns ingen diskret cykelhjälm, alla ser lika ... töntiga... ut.
    Jag funderar på den här nu när jag ändå ska byta hjälm

Svar på tråden Slag mot huvudet.