Vad händer nu?
hej!
idag är det på dagen 30 dagar sedan mitt ärende om graviditetspennig kom in till er och idag är då dagen jag enligt "reglerna" och informationen på er hemsida ska få mitt beslut.
Ringde er för att få detta.
Fick då reda på att jag precis idag/igår fått en handläggare som inte hunnit kolla på mitt ärende ännu och därför inte kunde ge något beslut, och även att hon nu skulle iväg på semester 6 dagar och därmed skulle jag under den tiden inte heller få något beslut, utan det är efter det hon kommer kolla på mitt ärende och då ge beslut "inom några dagar" efter att hon börjat jobba efter semestern igen.
Detta gör mig irriterad.
Varför ges mitt ärende till någon som ska på semester om denna inte hinner ens börja med mitt ärende innan semestern? Hade inte det rätta varit att hon inte "tagit" mitt ärende bara för att gå på semester och därmed "pausa" det utan att någon som faktiskt skulle jobba tagit det och därmed kunnat ge mig svar?
Vad betyder egentligen denna 30 dagarsregel? Vad för konsekvenser blir det när ni inte lyckas efterfölja/uppfylla den? Eller är det egentligen skitsamma och har jag bara trott på att det är en regel när det bara är "skitsnack" och ca tid?
Kan jag be om att få byta handläggare pga att jag vill ha en som ska jobba denna och nästa vecka istället för den jag har nu som ska på semester?