Vad gör ni tillsammans med era tonåringar?
Ja som rubriken lyder, vilka aktiviteter gör ni föräldrar tillsammans med era tonåringar och hur ofta?
Ja som rubriken lyder, vilka aktiviteter gör ni föräldrar tillsammans med era tonåringar och hur ofta?
Inga alls.
Men på lördag ska vi iaf gå på bio.
Beror på hur tonåringen är som person skulle jag tro, men åka iväg och köra lite gocart, åka och bada, dra iväg på bio eller något sånt kanske är normalast? Jag vet inte då jag inte har tonåringar själv men jag utgår ifrån vad mina syskon brukar uppskatta.. 13 åringen är oftast positiv till de mesta och vill göra allt möjligt så som dom alternativ jag beskrev, medans den nyss fyllda 18åringen dom senaste två åren gärna hänger med kompisarna istället för att vilja göra något med familjen.
Fiskar med 13-åringen
Blir rätt ofta vid ok/bra väder
Vi hade obligatorisk familjekväll på måndagar när min dotter var 16-17 år. Det var hennes förslag! Fredagsmys går ju liksom bort när tonåringarna blir så stora.
Ingen fick planera in något den kvällen.
Jag, min sambo och dottern fick välja middagsmat och bestämma film var sin vecka. Man fick inte ha mobil/dator vid tvn och man fick gilla läget även om det inte var en film man själv skulle ha valt.
Jag och dottern gick ofta hundpromenader ihop, hjälptes åt att fixa håret på varandra, hjälptes åt att planera ch fixa inför jul och födelsedagar. Fika på stan och shopping från mammas plånbok var givetvis en trevlig "aktivitet".
Nån gång per säsong blev det Gröna Lund, ett par dagsutflykter till nåt sevärt ställe som nån fick bestämma.
Hon hängde med till stallet i bland, gymmade med min sambo
Och så såg vi till att äta middag tillsammans runt köksbordet så ofta som möjligt på vardagar.
Just ja, vi brukade ses tillsammans med hennes bästa kompis och kompisens mamma ibland också, gå på bio eller nåt.
Vi umgicks en hel del när hon var tonåring, märker jag nu när jag skriver ner det.
Mitt bästa tips är i alla fall måndagsmyset!
Höst vinter hyr vi film å käkar godis/chips/gurka/morötter/ostkex rätt ofta
Alltid på helgen får de två tonåringarna bestämma middag och hjälpa till att laga varsin dag. (Sexåringarna bestämmer lunchen)
Flickan och jag (styvmamma) brukar baka.
I somras var vi på pence and love med dem onsdag-söndag
Weekend till Sthlm
Finlandskryssning
Nere i stugan, kastar pil, spelar kort/yatzy, fiskar, fixar på gården
Bio
Går ut å äter
Vi älskar god mat alla i familjen.
Flickan 14, pojken snart 16.
De är hemma i stort sett varje kväll på helgerna (än så länge)
Jag är 17 år och är tjej. Vad jag gillar att göra med mina föräldrar är att åka till havet/sjön. Gå på bio. Ta en bit mat. Om vi är hemma lagar vi mat tillsammans, äter middagen och kvällen avslutas med en tvkväll. Detta händer på kvällar och visa helger.
Vi åker ofta skidor med våra tonåringar, en 50-60 dagar om året minst. Och året runt faktiskt, senast i förra veckan åkte vi glaciärskidåkning i Norge. På alla dessa resor blir det mycket långa samtal och diskussioner kring det mesta i livet och mycket skratt. Vi spelar spel, kort och lagar mat tillsammans.
I övrigt tränar vi tillsammans på gym (än så länge måste de gå dit tillsammans med förälder), åker ofta och klättrar klättervägg, bowlar ibland och har ofta filmkvällar, antingen på bio eller hemma. Ibland har de vänner med också.
Vi är tacksamma för all tid barnen VILL spendera med oss för vi vet ju hur mycket vänner och annat drar också.
Men tack vare alla skidresor tror jag vi känner våra barn ovanligt bra (för att vara tonåringar) och att de kommer vilja fortsätta åka med oss även om annat "drar".
Går ut och äter, går på bio
Åker iväg och shoppar
Obligatoriska fredagseftermiddagen på stan. En träff på ett fik för att prata lite och dra runt i lite affärer
Åker gärna på semester bara dottern och jag
Ibland funkar det att åka på konsert ihop
Jag är tonåring och min högsta önskan är att hitta en familj som älskar mig (/orkar göra nåt med mig)!
Förstår inte varför man skaffar barn om man inte kan ta hand om de!
Nu har mina tre nyligen flyttat hemifrån och är strax över 20. Försökte få ensamtid med var och an av dom och gjorde då det som den av dom gillade. En av döttrarna och jag tränade ofta ihop. Sonen och jag gick på bio emellanåt. Vi gick ock bowlade tillsammans hela gänget. Joggade tillsammans. Spelade kubb på sommaren. Ja, ungefär så.