• mariekarolina

Vi som väntar syskon i Februari 2014

Fler som väntar syskon i februari? Hur gamla är storasyskonen?

Jag har en dotter född i augusti 2011 och plussade igår eftermiddag så nu väntar vi en lillebror/lillasyster med BF troligen runt 9 februari (har fått fram olika datum). Såg att det fanns andra BF februari trådar men då var det inga speciella syskontrådar utan allmäna.

Haka gärna på om ni väntar syskon i februari :)

BF FEBRUARI:
    9/2 mariekarolina (dotter född -11) 

mariekarolina.blogg.se ~ Felicia 110806 ~
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon i Februari 2014
  • Malimari

Jag hänger gärna på här Väntar syskon till vår son född december 2010. Har bf ca 5 februari. Jag är 25 på lördag och bor norr om Göteborg Hur mår du?

• MrsLondon

Jag med =)   Plussade i helgen och ska få i februari. Har en dotter sen innan, som blir två år i februari nästa år.  Förhoppningsvis inte på samma dag pyret föds =) 

Är 28 från Luleå 

• Linsan87

Hej hopp!

Om allt går som det ska väntar vi ett syskon till vår dotter som är född 9 juni 2010. Jag har bf någon gång mellan 28 januari - 2 februari. Har oregelbunden mens så jag vet inte riktigt.

Sist jag blev gravid fick jag tyvärr missfall i v 6. Nu har jag fått brunt på toapappret i två dagar, precis som förra missfallet började...så man är helt nojig. Men det har inte blivit mer än så länge! 

• Fantasybamse

Jag väntar andra barnet i februari, närmare bestämt 11/2. Har en son som är född i februari 2011, kanske han får ett litet syskon i 3-års present. Är såklart orolig att jag inte är gravid, att det ska bli missfall osv, hade samma oro med sonen. Mina symptom är milda, lite ömma bröst och lite molvärk.

Jag är 27 år snart och bor i Mellansverige.

• Emelie 1987

7/2 Emelie 1987 (Son född 2008 och dotter född 2010)

En man, två barn, tre älsklingar
  • mariekarolina

Kul att ni är fler som väntar syskon i februari! 

Malimari: Jag mår än så länge väldigt bra :) Var precis så med dottern, mådde som en prinsessa fram till v.25 ungefär, då fick jag allt på en gång. Foglossning, halsbränna, svullnade upp som en ballong. Sen mot slutet även högt blodtryck m.m. Kanske "straffet" för att jag mådde så bra i början? ;) Hoppas jag slipper allt sånt denna gång, tar hellre lite illamående i början :)

Hur mår ni andra?

Linsan87: Usch, stackare! Håller mina tummar att det inte slutar i missfall nu också!

mariekarolina.blogg.se ~ Felicia 110806 ~
  • Linsan87

Jag mår bra! Men morgon illamåendet börjar krypa på nu. Fick precis slänga mitt morgonkaffe då jag blev riktigt illamående av att dricka det.

• Sofie 24

Hejsan.

Äntligen väntar vi syskon till våran son -2010. Känns helt underbart. Som jag och min man har räknat ut så ska liten komma den 2 feb. Våran son är oxå född i feb så vi får se om dom får dela på samma dag, hade vart lite kul men dom vill nog helst ha var sin dag.

När kommer ni berätta för era barn att ett syskon är på väg?

Man är så rädd att något ska gå fel men samtidigt vill man ju berätta.

• Linsan87
    Sofie 24 skrev 2013-06-07 07:18:54 följande:
    Hejsan.

Äntligen väntar vi syskon till våran son -2010. Känns helt underbart. Som jag och min man har räknat ut så ska liten komma den 2 feb. Våran son är oxå född i feb så vi får se om dom får dela på samma dag, hade vart lite kul men dom vill nog helst ha var sin dag.

När kommer ni berätta för era barn att ett syskon är på väg?

Man är så rädd att något ska gå fel men samtidigt vill man ju berätta.

Vi tänkte vänta tills efter v.13. Ingen vet än Å länge och vi ska försöka hålla det hemligt så länge som möjligt!
Svar på tråden Vi som väntar syskon i Februari 2014