• Violafrojd

Gjorde jag fel?

Ikväll åkte köttet på grillen. Glass och jordgubbar var inhandlat samt varsin öl. Alltså skulle jag och min sambo ha en myskväll tillsammans.
    Tidigare bodde han själv och hans hem såg ut som en soptipp. Han hade nästan byggt en gång av skräp - från hallen till sängen.
    Jag som är fin i kanten vill alltid ha snyggt runt omkring mig. För det har min mot lärt mig.
    Han flyttade in hos mig och vi levde som om det inte fanns någon morgondag, men mitt i allt detta måste ju vardagen komma till rot någon gång. När det väl hände började tjafset - aldrig någonting stort men jag känner mig som en jävla morsa.. "Glöm inte spisen på" "diska rent efter dig" osv..
    Nu har vi precis flyttat in i vår drömlägenhet. Den är ny renoverad från topp till tå och jag vill så gärna ha det fint. Men ikväll fick jag nog.
    Det var melonsaft på golvet från sop påsen han hade ställt i hallen, det var intorkad öl på köksgolvet efter han hade ställt glas påsen där. Vi skulle ju ha det mysigt...
    Köttet var klart, men istället fick jag städa efter han. Sen fick jag duka osv. Och han bara satt och kolla på..
    Till slut slängde jag upp serverad mat åt han fick ur mig "sådär, nu har mamma fixat allt åt dig ännu en gång". Tog mitt kött och slängde på grillen igen eftersom att det var kallt.
    När jag kom in slängde han ut sig "vet du vad du är, du är en jävla idiot"
    Vi har aldrig någonsin sagt något elakt till varandra. Jag blev grymt ledsen och slängde min mat. Den var inte så rolig att äta längre. Samtidigt tar han påsarna och går ut.
    Jag rycker åt mig sängkläderna i sovrummet och bäddar soffan

• Svar på tråden Gjorde jag fel?
  • maggank

Både ja och nej, upplevde det som att du kan ha sårat honom med de där orden. Han kanske också såg väldigt mycket fram emot er myskväll och tyckte att det var sårande att du inte kunde bita ihop? Kanske hade det blivit bättre om du bara hade bett honom komma och titta hur kladdigt det hade blivit på golvet, han kanske inte hade sett det?

Men jag förstår dig också, det är så lätt att bli irriterad på sådana där saker och ingen vill känna sig som en mamma till sin partner som ska ta allt ansvar medan den andre bara tittar på.

Svar på tråden Gjorde jag fel?