Tips på vad man kan göra på Möhippor/Svensexor
Har ni några roliga tips på vad man skulle kunna göra?
Det där med att förnedra känns lite för 90tal. Så gärna seriösa svar danke!
Har ni några roliga tips på vad man skulle kunna göra?
Det där med att förnedra känns lite för 90tal. Så gärna seriösa svar danke!
Lite "förnedring" ingår ju. Så något bus måste man komma på tycker jag, men jag håller ändå med dig att det känns lite överdrivet ibland. Nu i sommar så kan man ju göra massor av roliga saker, hyra båtar, parktävlingar och sånt ute i solen.
Klassisk svensexegrej är väl att brudgummen ska klippa troslappar från damer på stan.
Spa, middag, fest. Det räcker väl..
Vi åkte på spa och hade hur avslappnat och flamsigt som helst. Möhippa, var det. Utan förnedring.
Jag fick en fruhippa av mina kollegor då vi gifte oss i hemlighet. De kom och kidnappade mig, fick underbar mat vid en brygga. Jag fick dyka ner och hämta öl på botten:) Fick underbar jordgubbstårta efteråt. Innan vi åkte till krogen klädde mig i väldigt vackra kläder.. NOT;) och på ryggen fick jag en lapp klistrad" köp en kyss för 10 kr". På det viset fick jag ihop till mina drinkar och jag lovar, har aldrig nånsin pussat så mkt främlingar nån gång, haha. En av de roligaste och mest minnesvärda kvällarna nånsin. Faktum är att vi firar 10 årig bröllopsdag just i dag
Åka till en musikstudio och låta festföremålet spela in en singel, ev med övriga deltagare som körar. Låten spelas sen såklart upp på bröllopsfesten:)
Spela in en låt, gå på SPA på dagen sen på kvällen gå på någon rolig krogshow och sen vidare ut och dansa med alla vänninor! =)
Jag vill också gå på möhippa med massa damer ;)
Vilken stad är vi i? Kan underlätta lite
Håller med om att förnedring känns förlegat och är jättetrist.
Spa-behandling, spela in cd, sumo-brottning, vinprovning, äta ute, gå på krogen, salsakurs (eller annan dans om så önskas) , bowling, picknick.
Jag måste verkligen tipsa en grym krogshow om det är i Göteborg ni kommer vara. Såg Magnus i Stockholm! Succé med tjejkompisarna! Kolla här: liseberg.se/sv/hem/Scen--show/Rondo/Magnus-den-Store/ Puss!!
I Stockholm? Annars kan ju iof en del av svensexan eller möhippan att man åker och stökar och gör bort sig i en annan stad eller land istället! Det skulle jag ha velat göra
Hitta ett tema och kör på det..
Verkliga exempel:
Vän som aldrig gjorde klar lumpen pga olycka...bli man innan bröllopet genom endagslumpen. Börjar morgon med BRAK i kallingar utanför lgh. Alla andra är utklädda i militärkläder och en vän som är officer kör riktig penalism.. Sen hinderbana (lekpark med naturtema), repellering (över stans å), spaning (hyrt pilot/gammalt plan och han skulle rita karta), stridsövning (Paintball).. +ett par grejer jag glömt.. Han börjar som beväring och avancerar över dagen, spaningssoldat, skyttesoldat mm
Vän som var Hooked på Buffy.
Buffytema: Ngt har gått fel, han är den nya slayern (norm tonårstjejer).. Kidnappning på jobb (alla utklädda till vampyrer utom en som var 'Giles'), stridsträning (med brottare), Buffyfiering (vaxar, sminkar (proffsigt)
Ett roligt tips är att för svensexegänget eller möhippeklicken så skapar ni en smsgrupp när ni ska planera ihop allting, mycket smidigt när alla kan skriva med varandra i grupp och så funkar det ju lite som sms-brainstorming!
Vi gjorde det för min kompis svensexa i mars, blev ett riktigt kul surr och det gick rätt snabbt att få fram vad vi skulle göra. Istället för att mail ska gå fram och tillbaka och alla har sina åsikter så blir det liksom mer enkelt att komma fram till saker. Gud vad jag känner att jag gör smygreklam nu men det är verkligen en bra tjänst!
Testa att göra en grupp på : denhärsidan
Ha en fin dag!
Här måste du kolla på!! :D
Ugglas Show! Perfekt grej att se på möhippan eller svensexan!
23.okt.: http://burl.dk/g2j33t
30.okt.: http://burl.dk/ejfbxk
23.okt.: burl.dk/g2j33t
30.okt.: burl.dk/ejfbxk
Tack för alla tips =)
På en möhippa fixade jag så alla fick prova på linedance! Var jätteskoj tyckte alla. Bruden gillar att prova nya saker. El kanske 5-kampen på liseberg. Jag fick prova åka vattenskidor på min bla.
Det viktigaste är vad bruden gillar att göra och att addera en pinsamt touch på det så att det blir roligt :D Gärna för en billig peng också!
http://www.collectiveshopping.se/deal/a68d8e1ac1a14250a04b8e904b605bc6
Det är om ni är ett tjejgäng och vill vara fixade & styleade för en utekväll samtidigt som ni vill ha hur kul som helst så rekommenderar jag en fotografering med SPEX!
Strippa?