• Gizzmo73

Varför fäster inte ägget?

JennaA: Håller tummarna för att du är gravid och att det får stanna kvar denna gång.

Själv så har jag gjort 4 IVF:er och 3 FET. Fick varje gång höra att jag fick tillbaka en tiopoängare, guldägg osv. Men fick inget pluss på stickan för det.

Vid sista IVF försöket så bytte jag klinik och mediciner (ifrån puregon till menopur) + att de gjorde AHA, och jag fick trombyl, Fragmin och prednisolon.  Och då lyckades det! Så har en liten underbar 2-åring här hemma Hjärta

• Gizzmo73
    jennaA skrev 2013-07-03 08:59:07 följande:
    Blödde rejält inatt, är nu helt säker på att det är mens. Tror jag gjorde FET för tidigt, borde ha väntat en månad, men hade jag vetat att mensen skulle komma 8 dagar för tidigt hade jag aldrig gjort FET denna månaden :( Jobbigt nu

Usch va tråkigt Rynkar på näsan. Antar att det blir ett uppehåll under sommaren nu innan nästa försök? Så deppa några dagar och försök sen njuta av sommaren.

Vet faktiskt inte riktigt vad skillnaden är på gonal F, menopur och puregon. Jag fick väldigt bra kvalitet på äggen med puregon men det blev ännu bättre med menopur, antalet var däremot ungefär detsamma men fick några fler med menopur.

Försök att få testa trombyl och prednisolon nästa gång. Om det kanske är din kropp som stöter bort embryot. Tyvärr så är det inte alla kliniker som går med på att skriva ut dessa.

Svar på tråden Varför fäster inte ägget?