det där med havregrynsgröt på morgonen har jag aldrig förstått mig på, gott och nyttigt, men mättande..? knappast..
Tränar inte nu så jag äter lite vad som, men när jag gymmade hade jag strikt matschema, enformigt, men det funkade för mig.. Samt att jag bara åt två mål mat om dagen då jag har svårt att äta mat flera ggr om dagen, har en bråkig mage så jag satsade på fler mellanmål
6 km PW innan frukost
Frukost: Omelett på 2 ägg, en skvätt mjölk och ca 100 g kassler.. Gurka, paprika och tomat till, samt ca 50 g keso. Två skivor finn crisp med mjukost
Mellis: Proteinshake m. 200 g mjölk
Träning, gym 1 timme
Mellis: Proteinshake m. 200 g mjölk
Middag: 75 g tonfisk, 1 hackad ägg, ca 50 g var av gurka, paprika och tomat. ca 75 g keso. Finn crisp eller flatbröd med mjukost. ALT. 1 - 1½ kycklingfilé, samma mängd keso men mer grönsaker. Knorrade magen mkt så la jag till nån form av kolhydrater, men ytterst lite.
4 km PW
Kvällsmål: ca 100 g kvarg, ca 80 g smaksatt youghurt, 1 tsk socker, 1 skopa proteinpulver. Detta blandades till en himla god röra.. Till det blev det frukt av två slag. apelsin, melon, ananas, äpple, kiwi, lite beroende på vad det var säsong för.
Sen kunde nån banan eller så slinka ner mellan måltiderna. Och en dag i veckan åt jag lite hur jag ville.
Att äta så funkade för MIG, man får prova sig fram ett tag. Sen beror det ju lite på varför du vill ha så få kcal om dagen. Men prova dig fram med proteinrik mat, och kolla recept eller bara allmän hjälp på matdagboken.se