• MissStrawberry

    Namnet Estelle?

    Vi pratade idag möjliga namn till vårt framtida barn (inte gravid ännu men vi försöker) och kom fram till att både jag och mannen verkligen gillar namnet Estelle. Det namnet förknippar vi, och nog alla andra, med vår svenska lilla prinsessa så min fråga är, vad tycker ni andra om namnet Estelle och är det för starkt förknippat med prinsessan?

  • Svar på tråden Namnet Estelle?
  • Lilia

    Jag tycker det är fint och ni kan absolut döpa er dotter till det fast prinsessan heter så tycker jag.

  • Trixxy

    Ja det är starkt kopplat till prinsessan. Sen tycker jag Estelle är ett fruktansvärt fult namn, men det är jag det. Låter som en korvkiosk "kom och köp varmkorv hos Estelle!"

  • Purpurbräcka
    Trixxy skrev 2013-06-08 18:06:42 följande:
    Ja det är starkt kopplat till prinsessan. Sen tycker jag Estelle är ett fruktansvärt fult namn, men det är jag det. Låter som en korvkiosk "kom och köp varmkorv hos Estelle!"
    Nu tänker du på fel prinsessa tror jag. http://sv.wikipedia.org/wiki/Sibylla_av_Sachsen-Coburg-Gotha
    I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • Purpurbräcka

    För att svara på din fråga, TS, så förknippar jag namnet Estelle med prinsessan. Men om jag hade känt din eventuella dotter så hade jag förknippat namnet med henne istället.


    I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • fluu

    Givetvis är det starkt förknippat med prinsessan. Och med Joey Tribbianis agent...

    Men jag tycker ändå att du kan köra på det om ni gillar det.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • pluvdo

    Jag tycker inte det är fint och jag förknippar det med prinsessan. Och alla lär fråga om hon är döpt efter prinsessan.

  • Skogshallon

    För ett par år sedan hade jag förknippat namnet med agenten till Joey Tribbiani i Vänner. Nu förknippar jag det däremot mer till lillsessan, tack o lov.
    Tycker ni om namnet så ska ni absolut välja det! Kul med ett namn som fortfarande är ett "ovanligt" namn.

  • KramKalas
    pluvdo skrev 2013-06-08 18:56:30 följande:
    Jag tycker inte det är fint och jag förknippar det med prinsessan. Och alla lär fråga om hon är döpt efter prinsessan.



    Samma här
Svar på tråden Namnet Estelle?