Bebisfabriken skrev 2014-03-16 06:33:08 följande:
Hej.
Vi ska påbörja vårt 1a IVF försök nästa vecka med nässpray och hela baletten. Vi bor i Stockholm men behandlas på akademiska. Det är min sambo som ska bli gravid. Jag födde vår son i juli 2012 så det är syskonförsök och vi är därför egenbetalande. Vi har gjort 4 inseminationer varav den 3e lyckades men slutade i MA i november. Så nu hoppas vi att det fungerar med IVF. Vore roligt att höra era erfarenheter av hormonerna. Hur det påverkar kroppen osv. Är väldigt nervös inför detta även om det inte är jag som ska genomgå behandlingen.
Va spännande! Då får vi hoppas att det går vägen med IVF. Vi har precis genomgått vårt första IVF-försök. Vi ska ta gravtestet på söndag..
Vi hade Synarel som nässpray och den fick mig att må illa näst intill hela tiden, förutom illamåendet så hade jag lite värmesvallningar men inget allvarligt. Men det var illamåendet som var mest påfrestade. Sen började vi även med sprutorna (Menopur) och dom kände jag inte av speciellt mycket.. Men jag var väldigt trött hela tiden. Konstant trött. I slutet , dagarna innan äggplocket så kände jag mig svullen och väldigt öm i äggstockarna/magen. Kan kanske bero på att jag hade väldigt många ägg. Men i det stora hela gick hormonbehandlingen bra. :)