Inlägg från: Expectingababy |Visa alla inlägg
  • Expectingababy

Fler lesbiska som kämpar efter misslyckade inseminationer

Här är ett par som har gjort två inseminationer via landstinget som inte gett resultat. Väntar nu på att börja med första IVF:en. En väldigt tuff period för oss båda. Men speciellt för mig som ska vara den "gravida" En resa i hopp och förtvivlan. En resa som verkligen sätter förhållandet på prov. Sjukhuset räknar med att vi kör igång med IVF:en efter jul. Vi startade vår resa i augusti -12. Men skam den som ger sig. Till slut måste det väl gå vägen. 

• Expectingababy

Nu ska vi äntligen efter ett juluppehåll starta vår IVF-behandling. Den 4/2 börjar vi med nässprayen. Nu hoppas vi att denna metod fungerar för oss! :)

• Expectingababy
    tungmetall skrev 2014-02-27 10:38:49 följande:
    Vi oxå! Vi har gjort 2 inseminationer och idag startar vi med ivf! Kul med fler i värmland =)
    Härligt! Då får vi önska all lycka till! Vi har precis avslutat vår IFV nr 1. Så vi är på ruvar dag 2 nu, så nu har vi 2 långsamma och nervösa veckor framför oss. Hoppas allt med sprutor och spray funkar bra för er :)
  • Expectingababy
    Bebisfabriken skrev 2014-03-16 06:33:08 följande:
    Hej.
    Vi ska påbörja vårt 1a IVF försök nästa vecka med nässpray och hela baletten. Vi bor i Stockholm men behandlas på akademiska. Det är min sambo som ska bli gravid. Jag födde vår son i juli 2012 så det är syskonförsök och vi är därför egenbetalande. Vi har gjort 4 inseminationer varav den 3e lyckades men slutade i MA i november. Så nu hoppas vi att det fungerar med IVF. Vore roligt att höra era erfarenheter av hormonerna. Hur det påverkar kroppen osv. Är väldigt nervös inför detta även om det inte är jag som ska genomgå behandlingen.
    Va spännande! Då får vi hoppas att det går vägen med IVF. Vi har precis genomgått vårt första IVF-försök. Vi ska ta gravtestet på söndag..
    Vi hade Synarel som nässpray och den fick mig att må illa näst intill hela tiden, förutom illamåendet så hade jag lite värmesvallningar men inget allvarligt. Men det var illamåendet som var mest påfrestade. Sen började vi även med sprutorna (Menopur) och dom kände jag inte av speciellt mycket.. Men jag var väldigt trött hela tiden. Konstant trött. I slutet , dagarna innan äggplocket så kände jag mig svullen och väldigt öm i äggstockarna/magen. Kan kanske bero på att jag hade väldigt många ägg. Men i det stora hela gick hormonbehandlingen bra. :)
  • Expectingababy
    Bebisfabriken skrev 2014-03-19 18:43:24 följande:
    Å va spännande med gravtest!! Stort lycka till.
    Hur många ägg fick ni ut??
    Tack så mycket :) Vi fick ut 15 st.
  • Expectingababy
    Bebisfabriken skrev 2014-03-19 19:01:46 följande:
    Blev alla befruktade? 15 är en väldigt bra skörd va??
    Det är en bra skörd. 4 föll bort, men 11 blev befruktade. :)
  • Expectingababy

Idag kom mensen som ett brev på posten..så det funkade inte denna gång heller. Nu blir det nog en paus från allt en tid. Så kroppen får återhämta sig lite. :(

• Expectingababy

Tänkte bara uppdatera med att berätta att i januari föds det ännu ett regnbågsbarn <3 Lyckan är stor! 

• Expectingababy

Japp ivf i Sverige på Örebro universitetsjukhus. :)

Hoppfullt skrev 2014-07-23 14:20:06 följande:

Grattis expectingababy! Var det via IVF? I Sverige?

Svar på tråden Fler lesbiska som kämpar efter misslyckade inseminationer