• Bubblan81

Noice

Nån annan Noice intresserad som ska gå på konserten i Tantolunden den 7/8????

• Svar på tråden Noice
  • SPEX

nej ska inte dit..men jag diggar Markus Öhrn han e bara sååå snygg ;o)För han e vell me där nu va om jag fattat de rätt!?

• Monky

Noice är ju i Hudiksvall på fredag, är SÅ sugen på att fara men dels så är det så långt och dels så vet jag inte om jag kan.
    Men Marcus Öhrn är ju inte helt fel...

• pups

en bekant har varit på samma behandlingshem som en i noice... *mötte lassie!*

• Bubblan81

SPEX, gå in på www.noiceforever.com och klicka dig vidare till Noice 2004 så får du upp turneplan etc...

pups: Jag har bjudit Hasse C på en cigg ( när han levde) *mötte osså lassie* :-P *fniss*

• Evangeline

Vaddå Noice..... Det där är inte Noice, det är en billig kopia! Det RIKTIGA Noice var mina jätteidoler när jag var typ 14..... Känns så fel att de gör så här....

• Bubblan81

Kopia o kopia, tycker att Marcus är en duktig sångare och jag anser också att ingen kan ersätta Hasse, men Marcus gör det bra!

Tror inte att de har för avsikt att lansera ett NYTT Noice utan bara göra en kul grej! För deras musik ÄR bra!

Peo Thyréns kommentar
    För några månader sedan blev jag kontaktad av Marcus Öhrn som berättade att han tänkte lira in ett helt album med alla sina favvolåtar av Noice. Marcus berättade att han varit ett stort fan av Noice sedan han var 6 år och nu ville testa och se om det gick att ta dom här gamla låtarna och ge dom ett nytt, fräscht sound som skulle funka 2004.

När vi snackade om hur det skulle låta nämnde han band som Foo Fighters, Stone Temple Pilots och Queens of the Stone Age. Band som jag tycker är grymma och som gitarristen Richard Evenlind som proddat plattan älskar! Jag tyckte hela upplägget lät som en cool idé och erbjöd mig att lira bas på plattan, samtidigt lurade jag med Fredrik von Gerber på trummor för att få det rätta svänget på trumliret.

När vi var inne i studion och Richard började lägga på sina tonvis med gitarrer märkte jag att grejen verkligen funkade, det var samma gamla låtar, men nu kändes dom plötsligt fräscha, uppdaterade och kaxiga. Under samma period som vi var i studion började också köra livegig med Noice. Det kändes direkt att Marcus var som klippt och skuren för att sjunga dom här låtarna. På något konstigt sätt kom Marcus idé om en hyllningsplatta att bli mer och mer en Noicegrej fullt ut.

Så vad är då den här plattan egentligen? Är det en hyllningsplatta till våra döda polare Hasse och Freddie? Är det en Greatest Hits-samling? Är det bara en grymt cool rockplatta? Eller är det bara total galenskap? Svaret är att det känns som om vi har tagit alla dom bitarna, kört dom i en mixer och serverat med is. Så pressa upp volymen till nr 11 ("this one goes to eleven") och njut.

På något konstigt, flippat och helt oväntat sätt (inte minst för oss själva!) så verkar det som om Noice är tillbaka en vända till 2004. Det känns grymt sjukt, men det är grymt kul!

Peo Thyrén, Gustavsberg 2004-06-10

Marcus Öhrns kommentar
    Varför blir just jag utvald att få fronta denna eminenta akt som heter Noice? Ja, frågan har kommit från mig själv många gånger nu, så jag vet inte. Men ärligt kan jag nog säga att det måste vara för att jag hyser sån fruktansvärd respekt för bandet, låtskatten och de framlidna medlemmarna Hasse och Freddie.

Vaddå respekt? Det kan tyckas respektlöst att göra just detta om man nu hyser så jäkla stor respekt, men så känner inte jag! Jag känner att om man kan föra låtarna vidare till en ny generation med vördnad så är det helt ok. Jag anser att jag kan det! När jag växte upp var det Hasses sång jag sjöng och trallade till.

Nog om det.

Nu när vi väl har kommit till idag så kändes det i varje fall att det måste ske en förändring om de gamla låtarna ska ut på nytt, att inte apa efter originalen så mycket helt enkelt, utan att visa att Noice klarar sig i många läger av musikstilar. Jag menar, ni har ju hört originalen, varför höra typ samma sak igen. Så gott som det har gått har vi nu tuffat till låtarna.

Jag ser fram emot ett år med underbar Noicemusik och jag bara önskar att vi gör ett helt sproilans Noicealbum också.

Noice Forever!

Detta är taget från deras hemsida!

Svar på tråden Noice