Pseudotvillingar
Någon mer med pseudotvillingar som vill byta tips och trix? ????????
Någon mer med pseudotvillingar som vill byta tips och trix? ????????
Jag har 16 mån mellan mina två äldsta och blir 15 mån mellan två och 3...
Ny här på fl så har inte hittat tråden jag startade :) men nu så äntligen haha! Vad kul att ni skriver.. Jag har 14 nästan 15 månader mellan mina, en flicka som blir 2 i september och en pojke som blir 1 i november.. Full rulle må jag säga :) vissa dagar är toppen och vissa är kaos! Älskar dom över allt annat även om jag skulle vilja sälja dom några gånger i veckan haha ?
Vad är pseudotvillingar?
Jag har 5 småttingar i åldrarna 0-5 år.
www.mybabydolls.blogg.se
Det är 10 månader och hela 8 dagar mellan min tredje och fjärde :) Det är toppen även om man har fullt upp många gånger. Vi har båda varit hemma stor del men nu jobbar både han och jag då och då. Grabben är 1år och tösen 2 månader. Man kan ha med dem ute i trädgården man kan dona när de sover om man bara vill ha tid med dem. Men det går att ha en barnvagn inne oxå så där ligger lillan och den store han övar på att gå. Det är bra att ha med dem från början i det man gör. Det underlättar för en själv. Men ett bra tips är att inte räkna med att hinna klart saker och ting utan ta mindre projekt som städ tex om man är själv med dem. Ställ inte till med storbak som jag gjorde. Det kan bli aningens bökigt :D Men har de små lite större syskon så kan de gärna underhålla oxå ibland. Det är bra underhållning för alla parter en stund :)
Jag har 11 månader mellan mina pojkar. En är snart 1år och lillen är snart 1månad..
Dom första tio dagarna då mannen också var hemma så gick allt jätte bra men när han gick tillbaka till jobb och jag fick stanna hemma med en vild ett åring som precis lärt sig gå och en liten bebis så har det inte varit så lätt. Speciellt inte nu när den äldre har blivit förkyld och är jätte gnällig osv.
Men i slutet på varje dag så är jag ändå världens lyckligaste ock skulle inte ändra på något.
Eller jo en sak skulle jag ändra på och det är att pappor får ut mer än bara tio jävla dagar i början haha :)
Sania- ni får ju ta ut ytterligare 30 dagar samtidigt. Sen har ni kanske dagar kvar på ettan, då kan ni ju ta dagar på varsitt barn :).
Du gör det bra måste jag säga! Jag har en lugn 20 månaders hemma och en 5-veckors och jag är trött ;). Men aldrig att jag skulle byta!
Kontra- Jo jag vet dom där dubbeldagarna men tänkte mer på såna här "obligatorisk" dagar så har jobbet inget att bli tjuriga över när man söker om fler.. Mannen väntar på att få förlängt så vågar ej ta ut några just nu, man vet ju hur dom blir.
Nu har den stora somnat och lillen vaknar haha känns som om dom vet exakt när man sätter sig för att koppla av så vips då kallar dom.
Okii... Oj.
Jag hade 4 barn innan äldsta hunnit fylla 2 år?
Och nu ska jag ha 6 barn på 5 år
Jag skulle nog vara hemma bada tva de första 3 manaderna om det är möjligt.
Mina 4 barn är pseudotvillingar.
Det är ca 15,5 månader mellan barn nr 1 och barn nr 2
Det är ca 17,5 månader mellan barn nr 2 och barn nr 3
Det är ca 16 månader mellan barn nr 3 och barn nr 4
Nu är jag med barn igen så det är en sladdbarn.
Barn nr 4 blir 4 år och 3 månader när bebisen kommer.
Hej allihopa!
Börjar närma sig för oss :)
Nästa måndag ska jag på igångsättningssamtal så jag har nog 2-3 veckor kvar nu (om lillprinsen inte kommer tidigare)
En milstolpe var idag, mina tvillingpojkar fyller 4 år och då ville jag INTE ligga på BB!
Nu har vi helt plötsligt TRE 4-åringar här hemma (storasyster Vanessa är 9 månader äldre) , en 5-åring och en 1- åring :)
Jag har 2 pojkar med 10 månader mellan, dock kom den första killen 4 månader för tidigt så korrigerat så är det bara 6 månader mellan dom. Det var verkligen tufft när lillebror kom till världen men samtidigt underbart.
Nu är dom 6 år (den äldsta fyller 7 om en månad) och dom är världens bästa kompisar.
Till hösten ska lillebror börja i skolan och får då börja i ettan direkt så får dom chans att följa varandra genom hela skollivet också!!