Inlägg från: sleepygrodis |Visa alla inlägg
  • sleepygrodis

Vegetariska recept för barnfamilj

Jag är sugen på att börja laga lite mer vegetariskt till mig och min familj. Vi äter kött också, men jag gillar att variera lite. Men mina små tjejer ratar det mesta i vegetarisk väg, allt sånt jag lagar är tydligen äckligt och konstigt. De vill helst ha köttfärssås eller köttbullar var eviga dag, vilket inte känns så kul. Så har ni något recept som går hem hos era barn? Dela med er! =)

• Svar på tråden Vegetariska recept för barnfamilj
  • sleepygrodis

Tack för ditt svar!
    Jo, grönsaker äter de, det vill vi att de tar till varje måltid. Särskilt när de får hjälpa till och skära upp eller ha en egen skål med grönsaker äter de. Men just när det kommer till ett helt vegetariskt recept, då blir de misstänksamma. Eller mellantjejen blir väl misstänksam mot all mat hon inte smakat förr, ha ha.

• sleepygrodis

Tack för tips och recept! Ska testas!

Det är väldigt olika vad de gillar, mellantjejen tycker att det mesta är äckligt, men äter köttfärssås, vissa kycklinggrytor, lax, pasta, broccoli, majs. Hon smakar allt men ogillar det mesta, särskilt om det är ihopblandat, allt ska vara uppdrlat. Livrädd för såser också, ha ha!

Stora är lite lättare, men ändå skeptisk till vegetariskt av någon anledning. Men hon gillar grytor. Svamp, broccoli, tomat, gurka, majs, paprika gillar hon.

Kanske är en vanesak, att de vänjer sig vid all mat. Men jag gillar att testa nya recept! :)

• sleepygrodis

Pasta med linssås har vi testat nu, vi vuxna gillade det, barnen lite skeptiska.

Bönbiffar ska testas :)
    Ja soppor brukar de gilla, längesedan vi åt linssoppa, det ska jag göra. Jättekräsna fyraåringen har fått en ny favoriträtt: högsbosoppa (morotssoppa)

Svar på tråden Vegetariska recept för barnfamilj