• xXtheXx

Vi som börjat med pergotime nu i juni!

Käkade klart min första kur 4/6. Nu är de bara vänta:). Jag har dock inte fått nån diagnos, har haft oskyddat sex i över 10år. Jag har inga synliga fel iaf.

Nån mer där ute som precis har börjat försöka? :)

• Svar på tråden Vi som börjat med pergotime nu i juni!
  • Lillebrorsfaster

Åt min sista tablett på första kuren den 1 juni... Utredd och klar, väntar på ivf.. Några känningar. Är på dag 19 och tror inte att jag haft äl än..

• Bubbling

Hej!
    Jag åt min första kur nu, tog sista tabletten igår o var på VUL idag som visade äggblåsor på 17 o 12,5 mm. De såg även en liten till, så risk för flerbarnsfödsel finns men inte tillräckligt stor för att vi skulle få sexförbud :)

• xXtheXx

Jag har fått stop på pergotime kurerna framöver:(. Hade starkt positiva ägglossningstest i 8 dagar efter kuren:O. Så nu blir det utredning sent fram i höst istället. De hade från början satt in oss i fel kö, så vi har stått och väntat på provrörsbefruktning nu helt i onödan utan att vi ens visste om det, vi har inte ens fått en vanlig utredning än. Fick reda på detta när jag ringde om de positiva ägglossningstesterna.
    Blir så less...

• Mizzii
    xXtheXx skrev 2013-06-14 09:29:07 följande:
    Jag har fått stop på pergotime kurerna framöver:(. Hade starkt positiva ägglossningstest i 8 dagar efter kuren:O. Så nu blir det utredning sent fram i höst istället. De hade från början satt in oss i fel kö, så vi har stått och väntat på provrörsbefruktning nu helt i onödan utan att vi ens visste om det, vi har inte ens fått en vanlig utredning än. Fick reda på detta när jag ringde om de positiva ägglossningstesterna.
    Blir så less...
    Vad menas med att man har stakra ÄL-tester felera dar i rad?

Får jag vara med?
    Har två sena MF bakom mig nu och är rent sagt LIVRÄDD för att få ännu mera missfall nu.
    Har pergo och skall börja idag igenterligen (Dag 3 i cykeln) och fram till dag 7, MEN jag är så sjukt rädd för biverknngar också
    Är rädd också för att ej lyckas bli gravid eller om jag lyckas att det blir MF igen
    Evig rädsla känns det som att man brottas med.
    På torsdag kommande vecka får vi veta om dom fått veta svaret på om varför vi fick MF eller er...
    Dock kommer jag iaf kräva medeciner som ska motverka MF iaf trots dom ev ej funnit något fel....      

• xXtheXx

De kunde inte ge mig något vettigt svar överhuvud taget. Trotts att jag pratade med 4 st olika sköterskor om detta. Ingen av dem hade tidigare hört talas om något liknande. Jag använde flera olika test flera gånger varje dag för att vara säker på att det verkligen stämde, och jag hade positivt på alla. Bla CB. Så inte bara billiga tester.

Klart du får vara med:). Har du haft tidigare biverkningar? Jag åt två kurer för ett par år sedan också, men jag märkte inga biverkningar alls. Är det ditt första barn?

Har ni fått ta en sån där spruta i magen för att ägget ska kunna lossna lättare? Den sved rejält.

• Mizzii
    xXtheXx skrev 2013-06-14 10:12:43 följande:
    De kunde inte ge mig något vettigt svar överhuvud taget. Trotts att jag pratade med 4 st olika sköterskor om detta. Ingen av dem hade tidigare hört talas om något liknande. Jag använde flera olika test flera gånger varje dag för att vara säker på att det verkligen stämde, och jag hade positivt på alla. Bla CB. Så inte bara billiga tester.

Klart du får vara med:). Har du haft tidigare biverkningar? Jag åt två kurer för ett par år sedan också, men jag märkte inga biverkningar alls. Är det ditt första barn?

Har ni fått ta en sån där spruta i magen för att ägget ska kunna lossna lättare? Den sved rejält.

Ingen spruta här. Enbart pergo med start idag då men vågar fasen inte
    Hur fan ska man ta modet till sig?
    Har barn sen innan också.....
    Hmm lustigt men du kanske hade ÄL flera ggr? Eller alltså att flera ägg släppte efter varandra?   
Svar på tråden Vi som börjat med pergotime nu i juni!