Anonym (Mamma) skrev 2013-06-28 00:59:34 följande:
Får man fråga varför ni hamnade i vårdnadstvist? Var du också med om våld? Hade pappan och pojken någon bruten kontakt? Minns du hur snabbt det blev varannan helg? Sågs dom med umgängesstöd? Många frågor, skulle bli jätteglad för svar!
Jag stämde pappan på ensam vårdnad, vilket jag även fick igenom. Jag minns inte hur snabbt det blev varannan helg men det dröjde väl ett par månader eller så.
Ja det fanns både våld o alkoholism med i bilden, men ingen dom eller så. O pappan o hans nya sambo satt förstås i rätten o lovade att han var näst intill helnykterist.
Nja, pappan o sonen hade ingen bruten kontakt direkt, men så länge vi var tillsammans (vi var särbos vid tillfället då hand rack väldigt mkt) så ägnade han sig inte så jättemycket åt sonen, så de hade väl ingen jättebra kontakt ändå.
Kan tillägga att idag är det slut mellan pappan o hans nya sambo, han har börjat dricka igen o har så gjort under de senaste tre, fyra åren o det förekommer knappt något umgänge alls mellan honom o sonen.
Allt bråk för ingenting,på något vis...
Han överklagade tingsrättens dom till hovrätten vilket kostade oss båda X antal tusen kronor.
Och till syvende o sist är ändå spriten viktigast.
Men jag är ändå glad över att jag fick ensam vårdnad, så vårdnadstvisten var inte helt förgäves ändå..