• Krokodillan

När slutar man med godispåse på kalaset?

Hej! Ni som har lite äldre barn: vid vilken ålder slutade ni skicka med gästerna en godispåse hem vid "barn"kalaset?

Mina tjejer som fyller nio nu tycker absolut att det ska vara godispåse, i stället för t ex en skål med godis som får stå framme, under discokalaset vi håller på att planera. Och själv kan jag inte minnas när man slutade få med sig den där godispåsen hem.

• Svar på tråden När slutar man med godispåse på kalaset?
  • Pleco

Med tanke på hur sockermedvetna folk blivit idag, så är det nog kanske inte så lyckat med godispåse. Varför skicka med barnen nåt öht, räcker det inte med att dom får ha skoj på kalaset?

• Krokodillan
    Pleco skrev 2013-06-10 22:24:21 följande:
    Med tanke på hur sockermedvetna folk blivit idag, så är det nog kanske inte så lyckat med godispåse. Varför skicka med barnen nåt öht, räcker det inte med att dom får ha skoj på kalaset?

Jag hade gärna avstått. Men hittills har mina barn inte varit på ett enda kalas där de inte fått en godispåse. Tror kanske inte jag blir så populär ...
  • Pleco

Ok.

Har inte kommit till kalasåldern med mina barn ännu så jag har ingen större koll.

• Nyfiken gul

min älsta son är 15 och älsta dottern är 18.. Dom kommer fortfarande hem med fickorna fulla av godis när dom varit borta på klassfester o hos kompisar som fyllt år.  Godis slutar man väl aldrig  släpa hem från tillställningar misstänker jag...  

däremot ändras väl innehållet med stigande ålder på barnen.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Wry

En tanke: om barnen får en godispåse kan du som vuxen ansvarig hålla koll på dels hur mycket sötsaker de får, dels att det blir någorlunda rättvis fördelning. Jag vet ju inte hur din dotters umgänge ser ut, men många 10-åringar jag känner har svårt att behärska sig och skulle lätt kunna tömma en godisskål själva på nolltid om de fick chansen. Godis vs självbehärskning är svårt ibland...

För jag fattar det som att barnen kan få godispåsen att ha under kalaset, inte nåt som de får i slutet när de ska hem? Så får de väl äta eller spara bäst de vill.

• bustjejen

Min 7 åriga dotter har alltid med sig godispåse från kalaset, men min 10 åriga dotter har det inte. De brukar ha godisskål på själv kalaset istället.

• Krokodillan
    bustjejen skrev 2013-06-11 09:21:50 följande:
    Min 7 åriga dotter har alltid med sig godispåse från kalaset, men min 10 åriga dotter har det inte. De brukar ha godisskål på själv kalaset istället.

Det var det alternativet jag tänkte mig. Mest för att spara tid. Måste hinna städa, handla och fixa allt för kalaset på själva kalasdagen. Men de vill så gärna ha godispåsar även i år. Så nu är planen att jag handlar godiset och de själva fördelar det i påsar :)
  • Krokodillan

Jaha. Nu ville de plötsligt mycket hellre ha godis i en stor skål :) Och bjuda på snittar i stället för korv med bröd! Tror bestämt att de börjar bli stora ;)

• Catti41

Äsch. Jag hade godispåse med fiskdamm när jag fyllde 40. Visserligen med mörk choklad och piccolo-bubbel i, men man blir väl aldrig för stor för godispåse! ;)

Svar på tråden När slutar man med godispåse på kalaset?