• LängtansBlåaBlomma

Pia?

Vad tycker ni om namnet Pia på en liten flicka? Ganska gulligt tycker jag, ett namn som borde få komma tillbaka.

• Svar på tråden Pia?
  • Pandamamma79

Jag heter det! Jag är född 79 och då var det bara folks mammor som hette det! Jag tyckte inte om det som barn och tonåring. Fast nu har jag blivit kompis med det.

Tror faktiskt att det kan passa på en liten tjej

• Essie1984

Det är lite gulligt och passar nog på en liten tjej, men korta namn (med 2-4 bokstäver) brukar ofta vara smeknamn.

• Essie1984

Det är bättre med ett kort namn så får man oftast inget smeknamn. Jag tycker det är rätt fult med smeknamn för övrigt. Nästan alla som heter Joakim heter ju Jocke ändå. Och de som heter Josefin får heta Jossan, Josse eller nåt liknande.

• Godess

Vi funderar också på Pia! Har kallat tjejen i magen för det ett bra tag men nu börjar jag få lite kalla fötter! Käns lite som att våra kompisar tycker att det är "fel" generation. Och så undrar jag hur det blir på engelska?? "Paja" eller "kissare" (pee-er) ?? :-/

• fluu
    Godess skrev 2013-10-08 14:30:40 följande:
    Vi funderar också på Pia! Har kallat tjejen i magen för det ett bra tag men nu börjar jag få lite kalla fötter! Käns lite som att våra kompisar tycker att det är "fel" generation. Och så undrar jag hur det blir på engelska?? "Paja" eller "kissare" (pee-er) ?? :-/
    MIn mamma heter Pia och hennes engelska vänner kallar henne Paaja typ.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Min mamma är för övrigt född på 60-talet så jag förknippar namnet med den generationen plus att jag tycker att det lite fult, men det kommer troligen av att mamma själv pratat så mycket om hur mobbad hon blivit för namnet som barn.

• fluu

Du kan ju se dig som nytänkande och före din tid ;)

Svar på tråden Pia?