• Anonym (..)

Vad kan han göra?

Jaghar en bonus på snart 7 år som bor vv, min sambo och mamman har aldrig haft en bra relation, men så länge de hållit sig till sms-kontakt har det ändå gått rätt bra.

Förra fredagen som egentligen var "vår" så fick min sambo ett sms från bonusens mormor som fråga om han kunde vara hos dom över natten då bonus kusiner skulle komma dit, vilket var okej och min sambo skrev tillbaka att dom skulle höra av sig när vi skulle hämta han dagen efter. Men de gjorde dom inte trots att min sambo försökte få tag i dom både genom sms och att ringa, istället får han ett sms på söndagen där dom bad om ursäkt och fråga om de gick bra att bonus var hos dom till måndagen, då han åkte till sin mamma efter skolan. Vi tänkte inte så mycket mer på det då vi ändå inte hade något viktigt planerat och tycker det är onödigt att börja bråka över en sån sak som bara hänt en gång.
    Men igår ringer min sambo mig och är fly förbannad då han varit på fritids för att hämta sonen och sonen inte var där, tydligen hade han varit hemma sjuk. Sambon har både ringt och smsat mamman men hon svarade inte förrän nu på morgonen där hon skrev att eftersom han inte verkat vilja ha sonen hans förra helg så stannar bonus hos henne. Men hon skrev inte hur länge eller nåt sånt. 

Dom har inget skriftligt avtal då min sambo inte trott en sån här sak skulle hända då mamman tidigare knappt velat ha barnet vv ens. Men vad kan min sambo göra nu? 

• Svar på tråden Vad kan han göra?
  • Philippa

Inget mer än avvakta... fortsätter det så kan han ringa familjerätten i sin kommun för rådfrågning.

• Ess

Se till att få ett skrivet avtal snarast möjligt.
    Spara även sms konversationen både med mormorn och den senare med mamman. Kan va bra att ha vid en tvist som motbevis till att han inte ville ha barnet. Tvärt om så tänkte han på barnets bästa när han tyckte att han skulle få chansen att träffa sina kusiner.

• Kjell2

Det han kan och bör göra är att få ett fastställt umgängesschema. börja med familjerätten.

Sen bör han sluta var snäll och gå strikt på det som är överrenskommet.

Svar på tråden Vad kan han göra?