• Anonym (Sur arbetsgivare)

H*n dök inte upp på intervjun men vill boka ny tid nu i efterhand!

Inspirerad av tråden där en kvinna fick vända i dörren när hon kom till arbetsgivaren.

Jag hade bokat tid med en arbetssökande i morse, jag fick stressa till jobbet då allt körde ihop sig hemma. Men jag var på plats 2 min innan intervjun. Personen jag skulle träffa hade inte dykt upp. Jag försökte ringa ca 5 min över tiden, inget svar, 5 min senare svarade h*n. Sa att: "Ja, det kom lite annat i mellan så jag kan inte komma, jag glömde visst avboka tiden, men jag vill boka en ny tid!"

Jag blev så jäkla irriterad men kom inte på nåt bra att säga, sa bara att jag hinner inte denna vecka. Då säger hon att hon ska ringa nästa vecka igen. 

Jag vill inte anställa en sån person! Hur säger jag till bra utan att det ska bli en massa skitsnack? I regel är det ju dessa människor som sprider mest skit!    

• Svar på tråden H*n dök inte upp på intervjun men vill boka ny tid nu i efterhand!
  • sär skriven
    Anonym (Sur arbetsgivare) skrev 2013-06-11 12:19:00 följande:

Inspirerad av tråden där en kvinna fick vända i dörren när hon kom till arbetsgivaren.

Jag hade bokat tid med en arbetssökande i morse, jag fick stressa till jobbet då allt körde ihop sig hemma. Men jag var på plats 2 min innan intervjun. Personen jag skulle träffa hade inte dykt upp. Jag försökte ringa ca 5 min över tiden, inget svar, 5 min senare svarade h*n. Sa att: "Ja, det kom lite annat i mellan så jag kan inte komma, jag glömde visst avboka tiden, men jag vill boka en ny tid!"

Jag blev så jäkla irriterad men kom inte på nåt bra att säga, sa bara att jag hinner inte denna vecka. Då säger hon att hon ska ringa nästa vecka igen. 

Jag vill inte anställa en sån person! Hur säger jag till bra utan att det ska bli en massa skitsnack? I regel är det ju dessa människor som sprider mest skit!    

Ta in vederbörande på en snabb intervju men låt jobbet gå till en annan..?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (k)

du kan väl höra av dig igen med en tid då om nån vecka men säga att du inte kan hålla jobbet om det dyker upp någon sökande på intervju i mellantiden.

eller så är du bara hård och säger nej tack direkt 

• Birgitta2

Eller så säger du som det är att "om du inte kan komma i tid för en intervju så är du tyvärr inte intressant för oss". Då begriper hon förhoppningsvis till nästa gång. Det är höjden av arrogans att för det första inte hålla tiden, och sen tro att det går bra att inte avboka och dessutom få en ny tid för intervju. Nej tack skulle jag säga. Rakt ut.

• Stårschan

Har du ingen annan som ska in på intervju som är mer anställningsbar? Jag menar - kommer man inte, och inte heller meddelar sig i förväg, så har man ju redan där avslöjat en hel del personliga egenskaper som kanske inte ens skulle ha kommit fram under intervjun.

• Maddiogora
    Birgitta2 skrev 2013-06-11 12:23:11 följande:
    Eller så säger du som det är att "om du inte kan komma i tid för en intervju så är du tyvärr inte intressant för oss". Då begriper hon förhoppningsvis till nästa gång. Det är höjden av arrogans att för det första inte hålla tiden, och sen tro att det går bra att inte avboka och dessutom få en ny tid för intervju. Nej tack skulle jag säga. Rakt ut.

Självklart
  • Anonym (Wildrat)

Säg "Du är inte aktuell för jobbet då vi behöver en som är ansvarsfull och till exempel avbokar möten hen inte kan gå på" till personen när hen ringer igen.

• sär skriven
    Gunilla 044 skrev 2013-06-11 12:26:09 följande:
    Menar inget illa,men att som arbetsgivare sitta FL och beklaga sig.
    Vad särskiljer arbetsgivare från andra människor?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Mama69
    Gunilla 044 skrev 2013-06-11 12:26:09 följande:
    Menar inget illa,men att som arbetsgivare sitta FL och beklaga sig.

Men det är väl just det vi alla har FL till. Ganska många arbetstagare sitter och klagar på sina arbetsgivare. Varför förvånar det dig om det är omvänt?
  • Anonym (fråga)

vilken tråd är du inspirerad av? länka gärna!

Svar på tråden H*n dök inte upp på intervjun men vill boka ny tid nu i efterhand!