• lillis70

solsemester med barn i mars, vart åker man då?

Tänkte börja spåna över en eventuell resa till solen när minstingen blir lite större.
    Var har ni varit med barnen eller vart vill ni åka med era små?
    Jag skulle vilja slippa svensk textade menyer... Men visst, allt går om det är ett bra resmål!
    /L

• Svar på tråden solsemester med barn i mars, vart åker man då?
  • lillis70

Poena
    Vi är fem i familjen, mintse är född 05. Kanske 15000-20000 /familj

• Poena

Oman tyckte jag var underbart, www.solresor.se/
    Hotellet vi bodde på (Crowne Palace) var väldigt barnvänligt, med stort barnpool-området, barnvattenland, lekplats m.m

Men det blir lite dyrare per person

• lillis70

Låter spännande. Vad var priset på er resa? Var ni iväg på utflyckter som även barnen tyckte om?

• Poena

Vi har inga barn

Kostade ca 16000:- för två, så lite i överkant kanske mot vad ni tänkt lägga. Då var det iofs halvpension

• lillis70

Poena
    Kickade in på sidan. Hamnade bara på hillton och det var ju fint
    Såg ut att vara kanon!!!

Micki
    Tips därifrån kanske?

• micki

Ja eftersom ni reser med barn skulle jag varmt rekomendera el gouna, en bit utanför hurghada. Det är rena paradiset. Klart vatten, inte påflugna försäljare, god mat, vacker miljö (har bilder i mitt galleri)

Man kan göra ganska många utflukter där också. Åka på ökensafari, snorkla ev. åka glasbåt, besöka tempel och pyramiderna m.m

i mars är jag nere och då ska det vara kring 30 grader, med andra ord helt perfekt

Oman kan säkert erbjuda liknande saker fast jag skulle tro att egypten är billigare att åka till, fast jag är inte helt 100 på det.

• lillis70

Micki
    Var och kollade lite på egypten. Verkar också intressant!
    Det sista jag vill tampas med är påflugna försäljare... tampas med en del i jobbet

• micki

hehe ok. jo men i el gouna har jag aldrig stött på såna försäljare. Fast det kan förekomma i hurghada. men då är det bara att säga nej vänligt men bestämt. De brukar förstå. Speciellt om man har barn. Då blir de extra trevliga Det är ett mycket barnkärt folk.

• micki

I el gouna kan man bara ta det lugnt om man vill det. Inga krav där alls. På hotellen erbjuds varje dag en utflykt, ex middag hos beduiner eller bbq i öknen med kamelridning. Jättemysigt. det finns oftast en bamseklubb för barn och det verkar tydligen vara en succe.
    Man kan äta gott på uteserveringar och under tiden så underhåller de besökarna med magdans och musik. Men det är inte varje kväll.
    El gouna är uppbyggt för turister men är byggt så det ser ut som en gammal nubisk stad.
    Man kan även shoppa i el gouna men jag föredrar shopping i hurghada eftersom det är billigare där. men det är klart mysigast i el gouna.

Svar på tråden solsemester med barn i mars, vart åker man då?